Kysset<3

brevkassespørgsmål

Kysset<3

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hejsa

mig og min kæreste vil gerne kysse men det går altid galt!:/

når vi stirre på hindan er vi der næsten men så afbryder jeg altid som at sige "sååå skal vi lave noget andet" (mega pinligt)

har aldrig kysset med en dreng før men han har kysset en pige:/

vil godt prøve men det er så nyt, når vi holder i hånden så nusser han min hånd?

han er den første rigtige kæreste jeg har haft...har haft ham siden febuar :)

pls hjælp med hvodan jeg skal kysse han:/

kh. Pigen der ikke forstår en pind

Svar:

Hej med dig

Hvor er det dejligt at du har en kæreste. Jeg kan godt forstå du syntes at det kan være svært, det der med at kysse.

Det lyder til at du gerne vil kysse din kæreste, men at du kommer til at afbryde fordi du bliver nervøs og usikker. Det kan være du afbryder, fordi du måske ikke føler dig helt parat til at kysse ham endnu og derfor skal give dig selv lidt tid til at vænne dig til tanken. Du skal også kun kysse ham, hvis du selv har lyst og ikke kun hvis det er fordi han har lyst. Men ellers vil jeg sige, at det er normalt at man er nervøs ved sit første kys. Det er noget nyt og det kan virke meget voksent. Nogle gange skal man bare kaste sig ud i det og se hvad der sker, men igen, man skal kun gøre det hvis man selv har lyst.

Næste gang hvor I er lige ved at kysse, kan du prøve at se om du kan tænke på noget andet. Noget der måske kan aflede dine tanker fra at du er nervøs og ikke har prøvet at kysse før. Nogle gange hjælper det også at lukke øjnene mens man kysser, så kan det være det ikke virker så grænseoverskridende. Faktisk tror jeg at mange mennesker har lukket øjne når de kysser, også voksne. Når man kysser for første gang, så kommer det tit helt naturligt hvordan man skal gøre, mens man gør det. Selvom din kæreste har prøvet at kysse før, så er han sikkert også nervøs ligesom dig. Han ved måske lidt om hvordan man gør, derfor kan det være at du kan følge hans bevægelse og den måde han gør det på. Måske nogle af dine veninder har prøvet at kysse og de kan give dig nogle fif til hvordan de har gjort.

Husk at alt start kræver øvelse og det er normalt hvis man føler at det første kys er lidt kikset. Jeg håber du kan bruge mine svar og får en dejlig sommer.

Venlig hilsen Ditte LK