Krop

brevkassespørgsmål

Krop

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hei Jeg syntes det er på tide at barbere min krop. Der er så meget hår på mine ben,arme,underliv og under mine arme. Jeg vil gerne barbere det væk men tør ikke snakke med min mor om det. Hvad skal jeg gøre hjælp:)

Svar:

Hej med dig

Det kan godt være lidt irriterende med ens kropsbehåring, men jeg er lidt i tvivl, om du søger svar på, hvordan du barberer dig - eller om det er, hvordan du får snakket med din mor om det.

Jeg har skrevet er svar der hedder "glatte ben, tak"  og der kan du se, hvordan du barberer dig. Vær selvfølgelig ekstra forsigtig med underlivet. Du skal også vide, at når du barberer dig, bliver hårene længere næste gang, de vokser ud. Så måske er det dumt at barbere armene, hvis ikke du gider at gøre det konstant.

Der er mange, der har lidt lange hår på armene, og det kan man sagtens vænne sig til. Jeg synes, at du skal tage en snak med din mor om det - selvom om du føler det er pinligt. Men husk på at det her med hår og barbering er noget alle piger og kvinder tænker over og det er helt naturligt. Så jeg tror ikke din mor synes det er pinligt at snakke om.

Prøv at forklare hende, hvorfor du gerne vil barbere dig, og så tror jeg godt, hun kan forstå det. Tænk på hende som en veninde - hun har også været ung engang :) Hvis du ikke kan få dig selv til det, så snak evt. med en anden voksen, du stoler på.

Held og lykke :) Venlig hilsen Mette