Kedelig Knud

brevkassespørgsmål

Kedelig Knud

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 13 år 2 uger siden

Hej;) Mig og min bedsteveninde har været bedste venner i lidt over tre år...men jeg er begyndt at indse at hun faktisk er K-E-D-E-L-I-G! Hun er altid så stram i betrækket, Vi kan selvfølgelig også have det skide skægt, men nu når man er så gammel som jeg, begynder man også at finde ud af hvem man virkelig er...så det er svært...skal jeg prøve at få lidt mere gang i hende? eller er vi måske ved at glide fra hinanden? Hilsen Den Fortvivlede:'(

Svar:

Hej med dig...

Jeg kan sørme godt forstå, at du er fortvivlet over, om du og din veninde er ved at glide fra hinanden, når I har været bedste veninder de sidste tre år. Det er jo ikke nogen rar tanke og det kan være svært at vide, hvad man lige skal gøre ved det. Så jeg synes, det er godt du skriver herind, så du kan få nogle råd til, hvad du kan gøre.

Du skriver, at du er begyndt at indse, at din veninde er kedelig og hun altid er så stram i betrækket. Men du fortæller også, at I selvfølgelig også kan have det skide skægt - og det er jo rigtig dejligt! Jeg kan ikke rigtig sige dig, om I rent faktisk er ved at glide fra hinanden, men jeg kan fortælle dig, hvad jeg kommer til at tænke på, når jeg læser det du skriver.

1) Det er helt normalt og ganske naturligt, at man udvikler sig i et venskab og nogen gange i hver sin retning. Det behøver ikke at betyde, at venskabet er slut, men at man får forskellige interesser og ikke laver så mange ting sammen, som man gjorde tidligere.

2) I har en alder hvor der sker rigtig meget med både krop og sind. Kroppen udvikler sig og man kan blive usikker på sig selv og bruge meget energi på at finde ud af, hvem JEG er, hvad er mine holdninger, hvad interesserer jeg mig for, hvad kan jeg godt lide at lave, hvem kan jeg godt lide at være sammen med, hvad er sjovt, hvad er kedeligt, hvad for noget tøj vil jeg gerne gå i... Der er rigtig mange spørgsmål og puberteten er bare en overvældende tid og derfor kan man godt ændre sig i sin måde at være på - måske det er sådan for din veninde lige nu?

3) Måske I ikke har helt lyst til det samme i en periode. Det lyder til at du godt kan lide at der er lidt gang i den og der sker noget. Måske din veninde har lyst til noget der er mere stille og roligt og derfor oplever du, at hun virker kedelig? Der er ikke noget der er rigtigt eller forkert, det er helt ok at have lyst til at lave forskellige ting!

Det jeg synes du skal gøre er at tænke over, hvad du godt kunne tænke dig at lave sammen med din veninde. Du kan skrive nogle idèer ned og så spørge hende, om hun vil være med til noget af det. I kan også sætte jer og skrive hver sin liste med ting I kunne lave sammen og så lave noget fra både din og hendes liste.

Jeg synes i hvert fald det er rigtig vigtigt, at du snakker med din veninde om det her, så I kan finde ud af, hvordan I har det hver især med det, I laver sammen. Og nogen gange er det sådan at man laver noget sammen med en veninde og noget andet med en anden veninde og det skal der også være plads til.

Jeg håber du kan bruge mit svar og finder ud af det med din veninde, så I stadig kan have det skide skægt sammen :)

De bedste hilsner Rikke