Kan vi blive venner igen?

brevkassespørgsmål

Kan vi blive venner igen?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej. Jeg havde for noget tid siden snakket med en af mine. Rigtige gode venner på Skype. Et par dage senere, siger han til min bedsteveninde, at jeg havde sagt alt muligt lort om hende. Men det havde jeg ikke. Mig og min bedsteveninde er kommet over det, men jeg har ikke snakket med han siden. Jeg vil mega gerne være venner med ham igen, men er det ved at være forsent? Det var før jul, vi blev uvenner.

Svar:

Hej.

Jeg kan godt forstå, du skriver ind. Det ikke rart at være uvenner med nogen, og det kan godt være svært at finde ud af, hvad man skal gøre, hvis man bliver det.

Jeg er glad for at høre, at du og din bedste veninde er kommet over det, der er blevet sagt - især når det ikke var rigtigt, at du havde snakket dårligt om hende.

Jeg har svært ved at svare dig på, om det er for sent at blive venner igen med ham fra skype. Jeg kender hverken dig eller ham, og sådan nogle ting er meget forskellige fra person til person. Det kan være, han er lidt flov over det, han har fortalt din veninde, og at det er derfor, I ikke har snakket sammen siden før jul. Du kan prøve at kontakte ham igen for at høre, om der er noget galt. Inden du kontakter ham igen, hvis du vælger at gøre det, vil jeg råde dig til at tænke over, hvad, du synes, en rigtig ven er, og hvordan gode venner skal behandle hinanden? Du kan også prøve at tænke på, hvad der ville ske, hvis dig og din bedste veninde ikke var kommet over det, han havde sagt, og hvordan du ville have det, hvis I ikke var blevet venner igen? Kunne du stadig tænke at være venner med ham, hvis han havde ødelagt dit venskab til din bedste veninde?

Du skal huske, at det ikke er dig, der har gjort noget forkert, hvis du gerne vil have ham fra Skype tilbage som ven. Hvis du tænker over de spørgsmål, jeg har nævnt, tror jeg, du kan mærke dig frem til, hvordan du har det med ham. Jeg ved ikke, om I også kender hinanden i virkeligheden og har fælles venner. Hvis I har fælles venner, kan det være, du kan snakke med dem om problemet og høre, om de kan give dig nogle råd til, hvad du kan gøre.

Jeg håber på, at du finder frem til, hvad der er bedst for dig og til, hvordan du gerne vil have, at dine venskaber skal være

Venlig hilsen Lise