Kærlighedssyg.. :(

brevkassespørgsmål

Kærlighedssyg.. :(

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej :) Jeg skriver ind til jer, fordi at jeg har et lille problem, jeg håber I kan hjælpe mig med. Det er sådan at jeg hele tiden går og drømmer om en kæreste. Jeg har aldrig haft en "rigtig" kæreste, aldrig kysset nogen dreng eller andet kæresteagtigt. Men jeg drømmer HELE TIDEN om en kæreste. Sådan en drømmekæreste, kan man vel kalde det. Jeg vil virkelig gerne have en kæreste, for stort set alle andre i klassen og på min alder, er begyndt på det med "rigtige" kærester. Har I/du et forslag til noget jeg kan gøre, for at det måske går lidt over eller noget? :-)

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan sagtens forstå at du også gerne vil have en kæreste, når andre i klassen har det. Jeg gerne starte med at sige, at det meget normalt, at du begynder at drømme om kærester i din alder. Når du ikke har prøvet det endnu og det også meget naturligt, at du drømmer om, hvordan det mon er, at have en.

Det kan godt være lidt svært at få kærestedrømmene til at gå over. Det er noget som opstår helt naturligt fordi du er kommet i puberteten og er begyndt at interessere dig for drenge.  Hvis du godt kunne tænke dig en rigtig kæreste kan du måske prøve at skrive til en fyr du synes virker sød. Hvis nu du begynder at snakke med en fyr  kan du også prøve at spørge om han vil lave noget efter skole en dag eller noget. På den måde kan du komme til at lære en fyr bedre at kende og måske blive kæreste med ham på et tidspunkt.

Jeg synes bare du skal nyde at drømme om en kæreste. Det er helt okay. Jeg sikker ret sikker på at du med tiden også vil prøve at få en rigtig kæreste.

Glædelig julehilsen Sine