Kærlighed.

brevkassespørgsmål

Kærlighed.

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Der er den her lærer. Han er 25 år, og jeg har ca. kendt ham i 1 år. Han er sød, pæn og rigtig sjov. Jeg elsker, når vi er sammen, men det er ikke så tit. Vi tager hjem til ham, og spiller kort, spiser, ser film eller bare snakke og hygge. Det skal være et sted, hvor ingen ser os. Det gør det meget romantisk, som i Romeo og Juliet. Mine forældre ved ikke noget. Jeg fortæller dem noget andet, og de tror på det. Jeg får meget dårlig samvittighed. Det bare det når jeg kun har så få chancer for at se ham, vil jeg næsten gøre alt. Han er lærer, men ikke på min skole. Jeg har aldrig hørt, man ikke må være sammen med lærer fra andre skoler. Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej med dig

Det er helt normalt, at piger i din alder forelsker sig i nogle der er ældre end en selv og det er der ikke noget i vejen med. Tit så er det fordi drenge på ens egen alder, ikke virker lige så modne som en selv.

Omkring det her med loven, så synes jeg faktisk det lyder til at han gør noget ulovligt, fordi det lyder til at han er i gang med at forføre dig. Hvis han på noget tidspunkt prøver at kysse dig eller berøre dig, så gør han noget ulovligt. Hvis du har lyst, så synes jeg du skal skrive til brevkassen "Dine rettigheder" og beskrive det der, så kan du få et mere præcist svar på det område.

Du spørger hvad du skal gøre og jeg synes du skal stoppe med at se ham. Ikke fordi du har gjort noget forkert, men det synes jeg at han har. Jeg kan godt være meget bekymret for at han vil overtræde dine grænser og måske prøve at være sammen med dig seksuelt.

Det er ikke normalt at en 25 årig lærer vil være kærester med en pige på 13 år, og jeg synes det er meget forkert af ham, at inviterer dig hjem til ham privat, uden at dine forældre ved det. Så jeg må være ærlig over for dig og fortælle dig, at jeg ikke stoler på at han vil dig noget godt. Jeg synes faktisk han lyder til at være en farlig mand.

Derfor synes jeg det vigtigste lige nu er, at du ikke besøger ham mere. Jeg synes også det kunne være rigtig godt, hvis du fortalte dine forældre eller din egen lærer om det, for måske kunne det være rart for dig at få snakket med en anden voksen og på den måde opleve, at det ikke er dig, men ham der gør noget forkert.

Du skal også være velkommen i chatten her i Cyberhus og her sidder også voksne som også gerne vil lytte og give dig et råd.

Jeg håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw