Kæresten

brevkassespørgsmål

Kæresten

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 12 år 6 timer siden

Hej brevkasse Jeg er en pige på 15, jeg har været sammen med min kæreste i et halvt år. Jeg elsker ham, men jeg har bare på fornemmelsen, at vi ikke passer sammen som kærester men mere som venner. Men jeg ved også bare at hvis jeg slår op med ham bliver jeg ked af det og jaloux når han er sammen med andre piger. så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre. Om jeg skal slå op eller jeg skal blive sammen med han. Mine veninder har sagt til mig, at jeg skal tænke på hvad der er bedst for mig selv. men jeg ved bare ikke hvad jeg skal... jeg elsker ham men ikke på den måde han elsker mig på. Han skriver hele tiden til mig og han skriver tit at han elsker mig. Og jeg vil bare ikke sårer ham.. Men jeg skal nok bare lytte til mine veninder.. Eller det ved jeg ikke hvad siger i?? og Tak på forhånd for hjælpen

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå hvis du er i tvivl, for følelser er tit forvirrende. Så håber jeg kan hjælpe dig med, at finde frem til hvad det rigtige er og gøre. Men i sidste ende er det kun dig der kan afgøre hvad det er og som dine veninder siger, så skal du gøre hvad der er bedst for dig selv.

Det er helt normalt, at man godt kan elske sin kæreste, selvom man ikke føler det er som kæreste man elsker personen. Det er faktisk også helt normalt, man føler sig jaloux over, at ens eks kæreste finder en anden, ofte er det fordi man har haft så mange dejlige og personlige ting sammen. Så det er slet ikke forkert, at føle det på den måde du gør, også selvom man ikke elsker en som en kæreste.

Det kan være den ene side af det, men der er også en anden og det kan være, at i elsker begge hinanden. Men du er i tvivl fordi du føler, han elsker dig på en anden måde end du elsker ham, fordi han hele tiden skriver og fortæller dig det.

Men du skal vide det er helt i orden, du ikke viser dine følelser på samme måde som han gør, for alle personer viser det på hver sin måde. Men jeg tror du ville blive glad hvis du tager en snak med ham om det, så han ved hvad du går rundt og tænker. Altså hvor du forklar ham du elsker ham, men du er ikke ligesom ham og føler ikke du har brug for, at fortælle det til ham lige så tit som han gør til dig.

Jeg kan ikke sige dig hvad for en af disse ting der er den rigtige for dig og gøre. For det er noget du kun ved, eller kan finde frem til og som dine veninder siger, skal du gøre hvad der er bedst for dig selv. Men jeg håber jeg med svaret har givet dig noget viden om, at det er okay at føle som du gør, uanset om du slår op eller ej.

Med venlig hilsen Paw

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål