Kæresten!<3

brevkassespørgsmål

Kæresten!<3

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hey cyberhouse -jeg er så heldig at jeg har fundet mig en fantastisk kæreste som jeg har haft i snart 5 måneder Jeg har bare et problem jeg savner ham hele tiden selvom vi enten cam'er sms'er ringer til hinanden eller er sammen! Det er rigtig slemt kan ikke lade være med at græde om aftnen fordi jeg savner ham så meget nogle gange vågner jeg også om natten fordi min pude er våd af tårer! Jeg forstår det ikke ham og jeg tilbringer virkelig meget tid sammen! Og jeg er en glad pige med fantastiske venner og familie men det er da ikke normalt at ha' det sådan overfor en fyr eller hvad!? Og har du/i nogle råd til hvordan jeg kan stoppe det??? -vh tudeprinsessen!;-))

Svar:

Kære du!

Det lyder rigtig dejligt, at du har fundet en fantastisk kæreste, som du tilbringer meget tid sammen med :) Jeg kan godt høre på dig, at han betyder meget for dig og derfor er det selvfølgelig helt naturligt, at du savner ham. Det er tit sådan, at når man er forelsket, så kan ens følelser mærkes meget stærkt. Man kan være så glad og have sommerfugle i maven, knæene kan føles helt svage og smilet sidder helt oppe ved ørene. Man svæver på en lyserød sky :)

På den anden side kan forelskelse også gøre en ked af det og gøre følelsen af at savne næsten uudholdelig. Følelsen kan være meget overvældende, så den fylder alt - for når vi savner kan der også være andre tanker, der kører rundt i hovedet og gør en ked af det. F.eks kan man være bange for at miste - hvad nu hvis forholdet går i stykker og andre svære tanker. Det er helt normalt at blive usikker og bange indimellem.

En anden ting er også, at du er i en alder, hvor der sker utroligt meget både med kroppen og hjernen. Det er helt naturligt, men det kan godt være rigtig svært og forvirrende nogen gange at forstå alle de forandringer og det påvirker også ens humør.

Når jeg læser det du skriver, om hvor meget du savner din kæreste, så vil jeg sige, at det er der som sådan ikke noget unormalt i. Men jeg synes ikke, det er godt for dig, at du er så ked af det så meget af tiden og vågner om natten på grund af det. For jeg kan jo se, at du ellers er en glad pige med dejlige venner og familie :)

Jeg synes, det er rigtig godt, at du har skrevet til brevkassen, for det fortæller mig, at du godt ved, at det er blevet for meget for dig. Og det kan der godt gøres noget ved. Jeg vil foreslå dig at snakke med dine forældre om, hvordan du har det og sige, at du gerne vil have hjælp til at få det bedre. Jeg er udmærket klar over, at det kan være svært at dele personlige ting med sine forældre, men jeg tror det vil være godt for dig. Det kan faktisk godt hjælpe bare det at sige det højt!!! Det værste man kan gøre er at holde det for sig selv - det får man det ikke bedre af.

Så kære pige, du har allerede taget det første skridt ved at skrive herind og det er flot. Jeg tror på, at du også kan tage det næste :-)

Du er selvfølgelig også altid velkommen til at besøge chatten her i Cyberhus. Her sidder der voksne, der er klar til at lytte til dig :-)

Jeg håber det vil hjælpe dig at få snakket om det :)

De bedste hilsner Rikke