Kæreste

brevkassespørgsmål

Kæreste

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

hej jeg er en dreng på 14år som har fået en kæreste

som jeg elsker rigtigt meget men jeg ved ik om det er gengældt

fordi at hun går i klasse med en af sine gamle flirts

og har fået videoer og har fået at vide at de hele tiden giver hinanden sådan nogen blikke men kan ik snakke med hende om det fordi hun bare benægter det og samtidig så vil hun nogengange ik rigtigt stå ved at vi er kærester og har bare lyst til at græde nogen gange fordi det gør så ondt (måske lidt tøset) men ja er også virkelig dårlig til at vise mine følelser overfor hende sååå ja håber at du kan hjælpe mig

Svar:

Hej med dig

Hvor er det dejligt for dig, at du har fået en kæreste, det er der ikke mange i din alder, der har prøvet. Derudover forstår jeg udemærket, at du kan være ked af det, når du bliver usikker på hende. Så du er ikke tøset, bare en helt almindelig dreng, med følelser som alle andre. Så det er altså helt normalt, at du reagerer som du gør.

Det er desværre rigtig svært for mig at sige, om hun holder lige så meget af dig, som du gør af hende, men jeg vil selvfølgelig prøve at give dig nogle råd alligevel. Det kan godt være lidt svært, at skulle snakke om følelser og tanker med sin kæreste, men jeg tror det vil være en god ide, at snakke med hende, hvor du fortæller hende, hvordan du har det. Det er ikke sikkert, at du får det svar, som du håber allermest, men ud fra dit brev lyder det til, at du faktisk gerne vil vide sandheden? Sandheden kan nogle gange være hård og ikke det vi ønsker os, så derfor kan du måske forberede dig på det og overveje hvordan du faktisk ønsker, at det skal fortsætte. For hvis du er ked af det nu, lyder det til at, der skal ske noget og du har brug for at vide, hvordan hun har det med, at I er kærester. Det kan også sagtens vise sig, at hun er rigtig glad for dig, men måske bare har haft svært ved at vise dig det. Hvis det er tilfældet kan I måske snakke om, hvad I hver især skal gøre anderledes i fremtiden for at I kan være mere sikre på hinanden.

Hvis du prøver, at snakke med hende kan det være en god ide ikke at virke for anklagende og starte med at blive sur på hende. Du kan istedet prøve at være så ærlig som mulig og fortælle lige som du skriver, at du holder rigtig meget af hende og at du bliver ked af det, når du får opfattelsen af, at hun er mere vild med sin gamle flirt. Du skriver, at hun ikke kan lide at snakke om det. Hvis du oplever dette igen, kan du måske fortælle hende, at det altså er vigtig for dig, at få snakket med hende. Men husk, at du fortjener bedre, hvis hun ikke vil stå ved at I er kærester. Du fortjener en kæreste, som er vild med dig. Så selvom det måske kan være svært for dig at tænke på nu, så skal du huske at der nok skal være en kæreste til dig derude, som heller end gerne vil stå ved dig. Men først og fremmest held og lykke med snakken med din kæreste. Hvis du fortæller, hvor meget du holder af hende og at det betyder meget at høre hvordan hun egentlig har det med det, så tror jeg nok det skal gå.

Venlig hilsen Maria

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål