kæreste!!

brevkassespørgsmål

kæreste!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Heiisa.. Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg kan vel godt prøve om jeg kan få et godt svar alligevel:) Jeg har ikke haft en kæreste i virkelig lang tid. Og når jeg høre eller ser et kærestepar der virkelig er forelsket, ville jeg bare ønske det var mig..Jeg længes virkelig efter en sød dreng at dele min værdag med, da jeg ikke har nogen fritidsinteresser (lige nu). Det er ikke fordi at jeg særlig grim, men måske har jeg bare lidt for lidt selvtillid..? Der er også den her dreng , han har haft en DEL kærester men lige nu er han single, han går hele tiden og krammer mig og tar mig på røven og kalder mig smukke. Jeg føler ikke at jeg har nogen føelser for ham (ps. ved ikke hvorfor jeg lige skulle nævne ham..) Men jeg ved godt at man skal først forelske sig og alt det der, men jeg længes altså bare virkelig efter en sød dreng og kunne prøve mit første kys på, hehe. Er der måske nogen måde jeg kan få en kæreste på? på forhånd tak. kh. Mulle ;) (ps. det er en virkelig god hjemmeside!!!)

Svar:

Hej Mulle

Tak for roserne, det er godt at høre, at du synes det er en god hjemmeside :) Det er bestemt ikke et dumt spørgsmål du stiller, og jeg synes det er rigtig godt, at du skriver til brevkassen.

Jeg kan sagtens forstå, du godt kunne tænke dig en kæreste og gerne snart vil opleve dit første kys :) Det er selvfølgelig ikke lige til at vide, hvornår man får en kæreste. Nogen får det først senere og du kender sikkert også nogen på 14-15 år, der ikke har en kæreste.

Jeg kan godt høre på dig, at det er et stort ønske for dig at finde en sød dreng, men du skriver også lidt om, at du ikke har så meget selvtillid. Derfor synes jeg bare du skal tage det stille og roligt og nyde at gå og drømme lidt om den her rigtig søde dreng, du gerne vil møde - og jeg er sikker på, at han nok skal dukke op på et tidspunkt :)

Jeg synes, du skal prøve at tænke på dig selv lige nu og fokusere mere på at have det sjovt med veninderne og lave nogle ting, der gør dig glad i din hverdag. Du skriver, at du ikke har nogle fritidsinteresser lige for tiden, så måske du kunne overveje, om der er noget, der kunne være fedt at gå til?!

Det er nemlig sådan, at hvis man gør nogle gode ting for sig selv, så kan det give mere selvtillid og en god følelse indeni, så du måske også kan opleve at være mere afslappet i forhold til at møde en kæreste. Det vigtigste er, at du har det godt med dig selv og har noget i din hverdag, der gør dig glad.

Du nævner den her dreng og det er godt, du gør det! Du har ikke nogle følelser for ham, så det lyder ikke lige til, at det er ham der skal være din kæreste. Jeg vil også gerne sige til dig, at jeg ikke synes, det er ok han tager på dig. Det er noget man kan gøre ved en kæreste, som gerne vil have det. Så hvis det bliver for meget for dig, så synes jeg, du skal sige til ham, at du ikke vil have, at han gør det. Men du ved bedst, hvordan du har det med det.

I forhold til det første kys, så kan man godt kysse lidt med en dreng uden at være kærester eller helt vildt forelsket, men jeg synes det er meget vigtigt, at det føles godt i maven. Det skal ikke bare være noget du gør, fordi du føler, du skal gøre det.

Jeg vil ønske dig al mulig held & lykke med det og pas godt på dig selv :)

De bedste hilsner Rikke