Kæmpe problem

brevkassespørgsmål

Kæmpe problem

brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år

Hej jeg er en ung kvinde på 22 år og er gift. Jeg er så løbet ind i dette problem.

Jeg har stadig kontakt til min ældste kammerat hvilket jo også er godt nok, vi skriver stort set hver dag sammen og han kalder mig skat osv.

Jeg har så valgt også at gøre det, men på et tidspunkt skrev han til mig at han elsker mig og jeg svarede så at jeg også elsker ham men ment som en ven og hold nu fast for nu bliver det indviklet. Jeg elsker min mand men alligevel kan jeg ikke lade være med at smile, rødme og føle at mit hjerte slår hurtigere hver gang at min kammerat skriver og om natten når jeg sover drømmer jeg stort set om ham og er totalt våd/tændt når jeg vågner, hører jeg en kærlighedssang så tænker jeg på ham og ikke min mand og hver gang han spørger om hvem der skriver lyver jeg og siger en anden end ham. Men hvis jeg siger til min mand at jeg elsker min mand så er der også ægte følelser... Hvad i alverden skal jeg gøre?

Hilsen den fortvivlede.

PS min mand og jeg har været gift i 2 år.

Svar:

Kære den fortvivlede.

Tak fordi du skriver herind - det lyder som en rigtig svær situation, og jeg kan godt forstå, at det gør dig fortvivlet.
Jeg kan forstå, at du har kontakt til din kammerat, og at du oplever, at han får dit hjerte til at slå hurtigere og får følelser og lidenskab frem i dig. Samtidig skriver du, at du er gift og elsker din mand. Der kan være mange grunde til, at din kammerat får nogle særlige følelser frem i dig. Måske har din kammerat noget, din mand ikke har? Måske er der en spænding forbundet omkring det?

At få følelser for en anden, mens man er i et parforhold, er noget, som jeg tror, sker for de fleste på et tidspunkt i deres liv. Det er helt normalt - men kan være virkelig hårdt og forvirrende at være i. Vi kan ikke altid styre, hvad vi føler. Men vi kan styre, hvordan vi handler på det, vi føler. Sådan som jeg ser det, er der to handlemuligheder i den situation, du er i. Du kan vælge at forfølge og dyrke dine følelser for din kammerat ved fortsat at skrive til ham og på anden måde inkludere ham i dine tanker osv. Dette tænker jeg vil betyde, hvis dine følelser udvikler dig, at du på et tidspunkt må vælge mellem din kammerat og din mand.

Du kan også vælge at tage afstand til din kammerat, stoppe med at skrive til ham osv. og i stedet give din mand positiv opmærksomhed. Du skriver, at du har ægte følelser for din mand og elsker ham. Det kan være, du vil opleve, at det at fjerne fokus fra din kammerat og over på din mand, vil kærligheden til din mand også vokse. Du kan måske prøve at tænke tilbage på, hvad det var, der gjorde, at du faldt for og giftede dig med din mand? Og måske kan du overveje at fortælle din mand omkring dine følelser til din kammerat? Han vil formentlig blive ked af det, og det vil være helt forståeligt. Men det kan også give jer et udgangspunkt til at få snakket om det og finde ud af, hvordan I håndterer det. Så bliver dine følelser ikke blot din egen kamp, men noget I sammen kan arbejde med - hvis det er det, du har lyst til.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, ellers er du meget velkommen til at skrive igen herinde eller i 1-1 chat

Mange hilsener,
Pernille

PernilleNs billede
Pernille har svaret på dette spørgsmål