Job?

brevkassespørgsmål

Job?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 8 år 7 måneder siden

ved I om der er nogen mulighed for at få et job(ikke reklameudbringer) for en poge på 14 år som bor i København. gerne 1-3 gange om ugen. Har I nogen ideer?

fra mig:)

Svar:

Hej Anonym

Fedt at du gerne vil have dig et fritidsjob. Når du er fyldt 14 år er der mange muligheder for hvilke slags jobs du må søge. Det er der nemlig regler for, for at sikre at helt unge børn ikke har alt for hårde jobs. Du kan læse mere om reglerne her

Jeg tænker at der er mange muligheder når du bor i København, men det er selvfølgelig svært at vide præcis hvad du kunne synes var et godt fritidsjob. Når nu reklameudbringer ikke lige er noget for dig, er du nok heller ikke vild efter at gå med aviser. Men der er heldigvis masser af andre muligheder. Det kunne være rengøring, trappevask, babysitter, fylde på hylder i det lokale supermarked, ekspedere hos bageren, sortere bøger på biblioteket...tja...masser af muligheder.

Du kan prøve at kigge efter fritidsjob på eksempelvis Jobindex.dk. Men mange supermarkeder har også en opslagstavle ved udgangen hvor der kan hænge forskellige småjobs. Snak med dine forældre om de måske har idéer til jobs og måske ved mere om hvor du kan finde jobs hende.

God jagt
Niels-Christian