job hjælp

brevkassespørgsmål

job hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

hej med jer. Jeg er lidt forvirret, jeg er en dreng på 14 snart 15 år jeg ville gerne have et fritidsjob og jeg går stadig i skole jeg ville bare gerne tjene mine egne penge tages lidt mere alvorligt. Jeg ved bare ikke helt hvad jeg ville bare helst ikke få med aviser så jeg ville blive rigtig glad vis i kunne hjælpe mig Ps. svar hurtigst muligt :) venlig hilsen Jonathan

Svar:

Hej Jonathan

Det er bare super at du skriver og spørger om fritidsjob og om at blive taget lidt mere alvorligt, og jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe.

Du har lige en alder, hvor du kan gå ud og søge "ung-arbejde", hvilket også dækker over at gå med aviser... men hvad findes der ellers?

Jo, der findes faktisk rigtig mange forskellige ungejobs rundt omkring, men nogle gange ved man jo ikke lige hvor man skal lede, og her kan jeg hjælpe dig med nogle forskellige hjemmesider som tilbyder jobs. Det kan godt være at du ikke lige finder dit drømmejob, men så kan du i det mindste se hvilke typer jobs der er derude til dig.

Den her hjemmeside passer vist lige til dig - www.ungarbejde.dk/

Prøv at gå ind og undersøg den. Det kan godt være svært at finde rundt på jobmarkedet, men det kan du lige så godt vende dig til, for det er nu engang sådan markedet fungerer. Det er nemlig ikke altid lige let at få et arbejde. Og det er helt normalt, så det kræver engagement og vilje at få et job!

Jeg håber at du kan bruge mit svar til at finde dig et job og få lidt ekstra penge i kassen.

Mvh

Casper