jeg kan lide ham men han kan ikke lide mig

brevkassespørgsmål

jeg kan lide ham men han kan ikke lide mig

brevkassespørgsmål af
en ked af det pige
13 år

hej jeg er en pige på 13 år og jeg kan sådan rigtig rigtig godt lide en dreng. han går i min klasse og vi går i 6 klasse (slutningen af 6). jeg har kunne lide ham siden 0 klasse. i 0 klasse kunne han godt lide min bedste veninde. det var lidt svært selv i 0 klasse men jeg hjalp dem så de kunne blive kærester hun var jo min bedsteveninde. de har så været kærester i nogen år også slo de op cirka starten af 5 klasse det var min bedste veninde som slo op med ham. starten af 6 fortalte jeg min bedste veninde (hende som nu havde været kæreter med ham) at jeg godt kunne lide. jeg fortalte hende at jeg godt kunne lide ham siden 0 klasse. jeg troede at hun ville blive sur men hun gav mig en krammer også sagde hun at hun ville hjælpe mig. dagen efter to vi så hjem til drengen som jeg kunne lide også spurgte vi om han ville med udenfor og det ville han gerne så sprugte vi ham så efter vi havde været lidt sammen om hvem han synes var den smukeste pige i klassen han sagde så min bedste veninde jeg blev lidt ked af det me prøvede ikke at vise det. så spurgte vi hvem han synes var den sjoveste så sagde min bedste veninde igen. min bedste veninde sagde så at hun ikke talte. så sagde han mig. jeg blev glad også spurgte hun hvem han synes var den smukeste hvis hun ikke talte så sagde nogen piger fra min klasse også kom jeg så blev jeg glad i starten men så blev jeg ked af det for jeg var ikke den første. så da han gik tog hjem snakkede mig og min veninde så tænkte vi at min veninde kunne skrive til ham så spugte hun ham og mange spørgsmål og i dem alle svarede han hende jeg tog så hjem da vi var færdig. jeg var helt vildt ked af det!

slutningen af 6 klasse sagde jeg til min bedste veninde at nu ville jeg sige det til ham altså at jeg kunne lide ham for følte at han kunne lide mig. han smildte til mig og vi grinte sammen og vi kiggede hee tiden på hinanden. jeg turde så ikke at sige det til ham så jeg fik mine andre veninder til at sige det for mig det gjorde de så. først sagde han i lyver men så sagde de at de gjorde de ikke. jeg svarede ikke efter nogen tid men så sagde han at han ikke kunne lide mig. jeg blev så helt ødelagt for han har været den eneste dreng jeg har kunne lide der har været nogen drenge men han vil og vil altid være mit første valg. det skete fredag d. 9 juni og det er søndag d. 11 juni. det eneste jeg har tænkt på er ham hele weekenden jeg så ked af det!

håber i kan hjælpe;((

Svar:

Kære dig

Tusind tak for dit brev.

Det er altid svært når man er vild med en som ikke har det på samme måde. Men det lyder heldigvis til at du har nogle rigtig søde veninder som kan støtte dig, og hvem ved, måske skifter han mening på et tidspunkt? Ud fra det du beskriver, så lyder det som om at han måske stadig er lidt vild med din veninde (altså hans ekskæreste), og man kan ikke tvinge nogen til at ændre deres følelser. Samtidig skriver du også at I har kigget meget på hinanden og smilet, så måske kan han også godt lide dig, men bare ikke helt på samme måde. I hvert fald ikke lige nu. Jeg tænker også at det måske også kunne være at han følte sig lidt tvunget til at svare, da I allesammen stod og spurgte ham om alle de ting. Når man føler sig tvunget til at svare - og hvis man måske synes det er lidt pinligt, så svarer man nogle gange uden at tænke sig om. Så jeg vil råde dig til at give det noget tid. Sørg for at bruge en masse tid på de ting du godt kan lide at lave, hyg dig med dine veninder og prøv at sætte ham lidt til side i tankerne. Når han så kan se at du sagtens kan klare dig uden ham, så kan det være at han bliver mere nysgerrig på dig. Og hvis det sker, så se om du måske kan snakke med ham uden alle dine veninder ved siden af. Så kan det også være at han forstår det lidt bedre, når du ikke gemmer dig bag dem - selvom jeg godt kan forstå at du gjorde det. Lær ham at kende stille og roligt, og se hvad der sker. Måske finder du også ud af at han ikke var din type, måske bliver I vildt gode venner eller måske ender I som kærester. Man kan aldrig love noget i kærlighed, men det er rigtig godt at være sig selv når man prøver sig frem.

I løbet af dit liv, vil du møde rigtig mange søde drenge, og du vil måske opleve at få dit hjerte knust flere gange - og du vil måske også knuse hjerter. Det er aldrig sjovt, men det hører til livet. Man prøver sig frem og lærer nye mennesker at kende. Nogle gange så virker de søde i starten men så skifter man mening på et tidspunkt. Kærlighed er en mærkelig ting, som både kan gøre os vildt glade og vildt kede af det. De to ting hænger desværre sammen, men det vil blive bedre med tiden. Hjertesorger fortsætter ikke evigt, og måske møder du en anden sød dreng i morgen? Måske begynder du at se de andre drenge i klassen eller på skolen, som du ikke før har set, fordi du kun har set ham drengen du var vild med. Måske finder du ud af at de andre også er søde.

Det er rigtig ærgerligt at kærlighed også kan gøre ondt, men det bedste du kan gøre er at give dig selv lov til at være ked af det. Spis noget chokolade, se en god film, hyg med veninderne og husk dig selv på at du nok skal finde en sød kæreste en dag.

Jeg håber du kan bruge mit svar, og husk du altid er velkommen til at skrive igen eller bruge vores chat.

Kærlig hilsen

Signe