jeg er forelsket

brevkassespørgsmål

jeg er forelsket

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 9 år 3 måneder siden

Jeg er forelsket i en sød pige fra klassen.  Jeg skal på efterskole i 9 klasse. Jeg hved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre. Jeg er bare vildt forelsket i hende.  Jeg tror også godt at hun kan lide mig. Problemet er at jeg ikke hved hvad jeg skal sige. Og desuden er hun stort set aldrig alene :'( Jeg  hved ikke hvad jeg vil (jeg er bare helt vildt forelsket! Jeg har kun gået i klassen i 1,5 år. Vi snakker meget over Facebook, men ikke overraskende mrget  skolen.

Hvordan spørger man en pige? Jeg er helt udfaren til alt det der med kærester.   :'(

Svar:

Hej med dig.

Hvor er det skønt med sådan en forelskelse. Det lyder som om, du har fundet en rigtig dejlig pige, som du er rigtig vild med.

Når man er vild med en pige, er det naturligt, at man føler, man går i stå og ikke ved, hvad man skal gøre for at komme til at snakke med hende. Grunden til dette er, at man er bange for at træde forkert og sige noget dumt, fordi man for alt i verden gerne vil sige det helt rigtige.
Jeg synes, det lyder som om, I er godt på vej til at snakke sammen, fordi I skriver sammen på Facebook. Jeg kommer til at tænke på, hvad I mon skriver til hinanden på Facebook? Måske kan noget af det, I skriver om her, også tales om i virkeligheden? Hvis I fx har skrevet om en god film, en fritidsinteresse eller andet en aften, kan det være, I kan snakke videre om det i skolen. På den måde bliver det meget naturligt, at du tager kontakt til hende. Faktisk er det nemlig sådan, at du ikke behøver sige noget bestemt til hende. Alene det, at I begynder at snakke sammen (fx om noget, der interesserer jer begge) kan være starten på, at I lærer hinanden endnu bedre at kende.

Hertil hører altså også, at du ikke behøver at spørge hende, om I skal være kærester lige med det samme. Det er en god idé først at lære hinanden godt at kende, før man bevæger sig ud i kæresteforhold. Tit er det også sådan, at det bliver lettere at stille kærestespørgsmålet, når man har talt sammen om andre ting. Når I skriver sammen på Facebook, kan du måske foreslå, at I laver noget sammen bare jer to. På den måde undgår I, at der altid er andre til stede. Du kan foreslå, at I ser en film sammen, går en tur, køber en kop varm kakao eller spiller et spil. Egentlig er det ligegyldigt, hvad I laver sammen - bare I får lov at være alene. Når I er alene, kan I snakke sammen om det, I laver, men også om de ting, I normalt skriver sammen om.

Husk på, at nu hvor I skriver sammen, og hun altid svarer dig, er der gode tegn på, at hun også har lyst til at tale mere med dig. Vær derfor ikke bange for at gøre forsøget og kast dig ud i det.

Jeg ønsker dig god jul og held og lykke med pigen.

Kh. Matilde