Jeg er da fed ik?

brevkassespørgsmål

Jeg er da fed ik?

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 14 år 1 måned siden

Hej jeg har det virkelig dårligt med mig selv. Alle siger at jeg er total smuk og pisse tynd, men jeg har det totalt omvendt. Min vægt står på 50 og jeg er 160 cm. Jef føler mig rigtig fed og prøver derfor at spise mindre og mindre. Hvad synes i? og ville egenlig gerne have et seriøst svar. Knus&tanker

Svar:

Kære 17årige

Tak for dit spørgsmål. Det er rigtig godt at du skriver herind, for jeg får rigtig meget lyst til at sige til dig: Nej! Du er ikke fed!. Med din vægt og din højde, er du måske nærmere næsten for tynd. Du må endelig ikke begynde at spise mindre.

Hvis du har det dårligt med dig selv, på trods af din fine vægt, tror jeg, at det kan være noget andet, der er galt. Jeg vil gerne have, at du taler med dine forældre eller en anden voksen som du har tillid til om at du har det dårligt med dig selv. Det er meget vigtigt, da jeg ikke ønsker, at du skal lade dig selv komme dybere ind i de tanker du har.

Du kan også prøve at skrive på Cyberhusets chat, som har åbent kl. 14-19. Her sidder der også voksne som er gode til at chatte om de ting som fylder meget inden i.

Hilsen Julie