irreterende drenge i klassen om kønsbehåring!

brevkassespørgsmål

irreterende drenge i klassen om kønsbehåring!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

hejsa! tak for alle mine spørgsmål i har svaret på;D nu til mit spørgsmål: der er nogle drenge i min klasse som nogle gange er mega irreterende, og andre gange ret flinke. men når de er sammen bliver de vildt barnlige og her for lidt siden spurgte de mig om jeg havde kønsbehåring. det har jeg og jeg har ikke noget imod det, mne jeg svrede ikke, så sagde de at grunden til at jeg ikke svarede sikkert var fordi at jeg havde kønsbehåring. så sagde jeg, "nej det er fordi at det er noget men ikke spørger om fordi at det er en privat ting!". men nu bliver de ved med at spørge mig og jeg ved ikke hvad jeg skal svare. skal jeg lyve og sige at jeg barbere dem væk? eller skal jeg sige sandheden? og jeg har prøvet og lade vær med at svare men så tror de at det er fordi at jeg har kønsbehåring, og det vil jeg ikke have at de tror, fordi at de synes det er klamt når piger har en dusk, men jeg har jo bingen kæreste så jeg ser ingen grund til at babere dem når jeg ikke har et problem med at have dem. men jeg er forelsket i den ene så de må ikke vide... hvad skal jeg gøre? hilsen N.

Svar:

Normal

false

DA
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Hej N.

Tak for dit spørgsmål, det er super fint at du skriver til os når du har brug for at få svar på forskellige ting.

Jeg kan godt forstå, at du synes det er irriterende når drengene i din klasse bliver ved med at spørge dig om din kønsbehåring. Jeg synes du gav dem et rigtig godt svar, da du sagde til dem at det ikke er noget man spørger om, fordi det er privat. Det har du nemlig helt ret i!

Derfor synes jeg hverken, at du skal lyve eller fortælle sandheden næste gang de spørger. Jeg synes du skal blive ved med, at sige til dem at det er privat og at det ikke kommer dem ved. Og så bede dem om at stoppe med at spørge dig, fordi det er irriterende at de bliver ved. Hvis de så alligevel ikke stopper, synes jeg du skal sige det til din lærer, og så må hun/han snakke med dem og få dem til at holde op.

Du skriver også at du ikke ser nogen grund til at barbere dig, fordi du ikke har noget problem med kønsbehåring. Og det synes jeg er helt fint, for uanset hvad andre synes, er det er noget du helt selv skal bestemme om du vil have eller ej.

Når drenge kommer i puberteten, begynder de at synes det er lidt spændende at se hvordan pigerne udvikler sig, og det kan være at det er derfor de spørger dig. Det kan også være at de synes du er sød, men ikke rigtig ved hvordan de skal vise dig det og derfor bliver lidt barnlige overfor dig.

Venlig hilsen

Nina