Hvordan læser jeg deres signaler?

brevkassespørgsmål

Hvordan læser jeg deres signaler?

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Jeg er for nylig begyndt at gå i byen, og jeg får mange henvendelser fra fyre, som tit er meget ældre end mig (jeg er ikke seksuelt aktiv endnu). Heldigvis er min storebror tit i nærheden til at passe på mig, og jeg er selv ret god til at sige fra overfor de nærgående fyre. Jeg er dog ikke så god til at læse deres signaler og jeg er aldrig helt sikker på hvorfor fyrene henvender sig. Vil de bare have mig med i seng, eller synes de oprigtigt at jeg er interessant? Et problem er at jeg er blevet lidt vild med min storebrors bedste ven, som er omkring 4 år ældre end mig. Vi har holdt i hånd i byen, og holdt om hinanden, men det er kun mig der har taget initiativet. Er han bange for hvad min storebror tænker, eller er han bare ikke interesseret? Han er lidt genert og tilbageholdende generelt, men kan det være fordi at jeg er hans vens søster at han ikke tør at være sammen med mig? Eller er han ikke interesseret, og tør så ikke at afvise mig fordi jeg er hans vens søster? Jeg er virkelig i et dilemma, for jeg er ret vild med ham!!

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå du er forvirret omkring hvad du skal lægge i dine situationer, og på forhånd vil jeg sige, at jeg ikke er i stand til at give dig et specifikt svar på dem. I stedet vil jeg give dig nogle svarmuligheder, som måske kan hjælpe dig nærmere.

Det er godt du selv er i stand til at sige fra over for de mest nærgående typer, og hold endelig fast i det. I de fleste tilfælde går fyre i byen for at score. Her har de fået lidt at drikke for at tage mod til sig, og når de er påvirkede af alkohol, kan de blive nærgående, og ikke tænke så klart om deres handlinger, andet end de ved de vil i seng med en pige.

Hvis du oplever en fyr prøver at kysse dig med det samme, virker nærgående eller snakker meget om sig selv, er han muligvis kun interesseret i at komme i seng med dig.

Der er dog undtagelser, hvor fyre i byen også kan være interesseret i dig som person. Hvis du oplever en fyr spørger ind til dig, og ikke kun prøver at flirte med dig, kan det muligvis være et tegn på han er interesseret. Så det er svært at sige når du er i byen, om de vil i seng med dig eller ej, og i sidste ende er det dig selv, som bedst kan fornemme det. Jeg håber disse overvejelser kan hjælpe dig på vej til bedre at vurdere det.

Lige så vel med fyrene i byen er det også svært at sige om din storebrors ven er interesseret eller ej. Det at du tager initiativet kan enten ses som han ikke tør, eller han faktisk ikke er interesseret.

Men hvordan fungerer det når I holder om hinanden eller er sammen? Spørger han ind til dig? Opfatter du han lytter til dig når du siger noget, eller virker han ligeglad og mere interesseret i f.eks. at kysse eller komme i seng med dig? Vil han overhovedet ikke snakke?

Det er sådanne overvejelser du kan gøre dig, og dermed komme nærmere ind på om han er interesseret eller ej.

Skriver I nogle gange sammen? Hvis han er genert og tilbageholdende som du selv siger, kan det være en god måde at prøve og åbne ham op på. Der er nogle mennesker som tør sige noget mere, når samtaler foregår over Facebook eller sms.

Hvis han giver dig meget korte svar, som ”ja” ”nej” ”det ved jeg ikke”, og ikke spørger ind til dig, tror jeg ikke han er interesseret, fordi sådanne beskeder kan betyde, personen ikke er interesseret i at bruge tid på at skrive med en.

Jeg håber du kan blive mere bevidst om han er interesseret eller ej, ved at gøre dig de ovenstående overvejelser, og gennem skrifttale, og også at du kan blive bedre til at aflæse fyrenes signaler i byen J

Mange hilsner Julie