Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål af
Anonymitet
15 år
Oprettet 6 år 7 måneder siden

Hvad skal jeg gøre, når jeg onanere, men bruger kondom, fordi jeg bliver hurtigt tør dernede, og min mor finder et brugt kondom ude i min have, fordi at min hund fandt det og tog det derud, så nu har mine forældre en mistanke om, om jeg har sex med folk. Og nu holder der min i snor

Svar:

Kære du

For de fleste mennesker er det her med onani, bare ret privat, og derfor er det selvfølgelig ikke særlig sjovt at blive opdaget på den måde.

Jeg kan godt forstå, hvis dine forældre nu tænker at du har sex, fordi de har fundet det her kondom.
Hvis nu emnet alligevel er kommet op, er det måske en mulighed for at tage snakken med dine forældre. Eller måske bare med din mor?

Hvis de har fundet kondomet, har de nok også set at der ikke var noget i kondomet. Så du kan jo faktisk bruge det til at forklare at du slet ikke har sex.
Måske kan du sige at du havde det fordi du er nysgerrig, og I har talt om det i skolen. Hvis du tør kan du overveje at sige det som det er. At du har brugt det da du onanerede.
Jeg ved godt det er vildt akavet at sige, men husk på at de fleste mennesker onanerer. Også voksne. Ja, der er faktisk ret stor sansynlighed for at din mor også onanerer. Der er intet forkert eller mærkeligt i det du gør. Onani er helt naturligt, og det er en rigtig god idé at bruge et kondom til onani også.

Der er jo også den mulighed at du "bare" lader som ingenting. Nogle gange kan forældre godt blive lidt chokerede, når de på den måde opdager at deres barn er ved at blive voksen, og er ved at udvikle sin seksualitet. Jeg er sikker på dine forældre bliver mere afslappede igen, når de lige har vendet sig til tanken.
Selv om du faktisk havde haft sex, er det også noget som er både naturligt og helt okay. Som 15-årig er det noget af det du selv må bestemme.

Måske skal du lige prøve at se tiden an, og se om ikke dine forældre bliver lidt mere afslappede igen. Hvis ikke kan du jo overveje at tage snakken med dem.

Gode hilsner
Elisa

Elisas billede
Elisa fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål