Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej jer. Jeg har en kæreste på 21 vi har være sammen 1 måned, kendt hinanden ca. 1 1/2 måned før det. Jeg har aldrig været særlig godt til at kontakte folk og tage initiativ det og det ved han godt. Men han bliver vild sur/ked af det når han mener at jeg ikke har skrevet nok. Jeg prøver at tage initiativ men det er bare ikke sådan jeg er. Han er næsten ved at slå op med mig hver gang jeg gør noget "forkert". Jeg ved ikk hvad jeg skal gøre, jeg har sagt til ham uendelig mange gange at jeg gør mit bedste. Jeg har hele tiden tænk at det nok går over men han stopper vel ikke bare med at blive ked af det. På forhånd mange tak.

Svar:

Hej med dig

Jeg synes det er rigtigt godt at du skriver og spørger, for det er et rigtigt godt spørgsmål du stiller, og det lyder ikke til at være en særlig sjov situation.

Jeg læser dit spørgsmål sådan, at du er i en situation hvor du på den ene side gerne vil have at din kæreste er glad, og på den anden side kæmper du imod netop at skulle gøre ham glad. Så derfor deler jeg lige mit svar i 2 dele:

1. I et forhold er det selvfølgelig vigtigt at man tager et initiativ og forsøger at være imødekommende overfor ens kæreste. Det gøres nemmest ved at snakke med kæresten og fortælle hvad man selv har brug for og lytte til hvad kæresten har brug for, og så finde et kompromis sammen som begge kan have det godt med.

2. Når det så er sagt, så er det også vigtigt at du er tro mod dig selv. Det vil sige at du ikke gør noget som du ikke vil eller ikke føler at du kan leve op til. Det kunne godt lyde som om at din kæreste har mere travlt med at fortælle dig hvad du gør forkert, frem for hvad du gør rigtigt. Og her mener jeg det er vigtigt at du mærker efter hvad du synes der er rigtigt og hvad der føles forkert. For ingen mennesker kan leve med at tro at man altid lave noget forkert. Og slet ikke blive "straffet" med at kæresten måske slår op, hvis man ikke gør det som kæresten synes er rigtigt.

Så mit bedste råd til dig er, at der er en fin balance imellem at gå på kompromis med kæresten for at begge skal kunne have det godt i forholdet, og så at være tro imod dig selv og gøre det du selv føler er rigtigt. Hvis du føler du ikke kan leve op til kærestens forventninger, så behøver du ikke gøre det. Så kan det godt være at han slår op, men så er du i det mindste færdig med at lave noget "forkert" i følge hans mening.

Jeg håber at du kunne bruge mit svar.

Mvh

Casper