hvad skal jeg gøre

brevkassespørgsmål

hvad skal jeg gøre

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

hej

for et par måneder siden var jeg sammen med en fyr , jeg var så dum at jeg lyttede til min daværende veninde

der var pisse misundelig da hun så fandt ud af at vi havde været i seng sammen

hun fortalte mig en masse ting om ham fordi han er tidliger kriminel så syntes hun lige at det skulle køres op og jeg troede desværre på hende og bad ham lad mig være

som jeg så har fortrudt noget så groft jeg har prøvet at kontakte ham efter men han vil ikke snakke med mig

men jeg har virkelig fået føelser for ham og vil så gerne snakke med ham og fortælle ham det hele hvad skal jeg gøre

vh camilla

Svar:

Hej med dig.

Allerførst, vil jeg fortælle dig, at jeg synes, det er sejt, du vælger at skrive til Cyberhus omkring dine følelser for fyren. Jeg kan godt sætte mig ind i, at det har været en svær situation at stå i.

Jeg får lyst til at fortælle dig, at du skal passe på dig selv. Det lyder til, at hele situationen omkring fyren og din tidligere veninde er lidt rodet, og at det kan være svært at kende forskel på sandt og falskt. Det kan være, du har ret i, at din veninde lyver om fyrens fortid, fordi hun er misundelig på, at I har noget sammen, som hun gerne selv vil have. På den anden side kan det også være, at din veninde har ret. Måske fortæller hun om hans fortid som kriminel for at advare dig mod ham, og fordi hun rent faktisk gerne vil hjælpe dig. Jeg tror, det er vigtigt, at du tænker over, at begge ting kan være rigtige. Som udgangspunkt må man gå ud fra, at din veninde vil dig det bedste, og at det er derfor, hun advarer dig, men samtidig er det også fint, at du er kritisk over for det, hun siger og ikke bare stoler på alt, du får af vide. Når man bliver glad for en fyr, kan man nogen gange se sig lidt blind på de småfejl, han kan have. Fordi du er blevet vild med fyren, kan det være, at du har lidt sværere ved at tro på hans kriminelle fortid, fordi du synes, han er dejlig.

Hvis jeg skal give dig et konkret råd, tænker jeg, du kan spørge nogle af dine andre veninder, hvad de tænker? Måske har du nogle veninder, som kender både dig og din veninde, eller som kender jer alle tre? Det er en måde at få flere syn på sagen. Det kan være, dine andre veninder ved noget om fyrens fortid, som kan hjælpe dig med at finde ud af, om din anden veninde taler sandt. Generelt kan det også bare være rigtig rart at snakke med sine veninder om fyre, så jeg tror også, det kan være en god idé for dig.

Hvis du ender med fortsat gerne at ville i kontakt med fyren igen, må du huske, at det kan være, du bliver såret. Der er gået noget tid, og måske er der sket noget nyt i hans liv, som gør, at han ikke længere kan eller vil være sammen med dig. Det kan også være, han bliver glad og tager imod dig med åbne arme, men jeg tror, det er en god idé at være forberedt på, at det ikke er sikkert, han reagerer sådan.

Jeg håber, du kan bruge mit svar og ønsker dig held og lykke med fyren.

Kh. Signe

SigneKs billede
Signe har svaret på dette spørgsmål