Hjælp til forelskelse

brevkassespørgsmål

Hjælp til forelskelse

brevkassespørgsmål af
Rasmus
13 år
Oprettet 7 år 7 måneder siden

Hej Cyberhus :)

 Jeg har i mange år været forelsket i en pige. Jeg har også spurgt hende en gang eller to, og fået afslag. For et halvt år siden var vi rigtig gode venner, og skrev rigtigt meget sammen. Men efter vi havde et lille "skænderi" har vi ikke rigtigt snakket sammen mere, kun en lille smule. Men problemet er at jeg synes virkeligt at hun er den eneste ene. Men desværre kan hun ikke lide mig. Hun siger også at jeg har ødelagt vores venskab fordi efter jeg spurgte hende, er alle andre fra vores klasse, begyndt at sige at vi er kærester, hver eneste gang vi snakker sammen, hvilket hun synes er meget irriterende, og det har jeg helt vildt dårlig samvittighed over. Men Met spørgsmål er bare, hvordan jeg skal komme over hende, og ikke "kan lide" hende mere? Og hvordan jeg ikke har dårlig samvittighed over det andet? På forhånd mange tak for svaret :)

Svar:

Hej med dig

Øv, hvor er det bare ærgerligt at hun ikke kan lide dig når nu du er så vild med hende. Det er bare så svært når den man er rigtig glad for ikke har de samme følelser.

Kærestesorg og ulykkelig forelskelse er nok desværre bare noget af det der hører med til livet og noget som de fleste mennesker oplever i livet. Det gør så forbandet ondt, men det er desværre bare noget man skal igennem...og det kan man heldigvis også.

Det tager tid at komme sig over en forelskelse som ikke er gengældt. Dage, uger...måneder måske. Men med tiden er jeg sikker på at det vil fylde mindre og mindre for dig. Det sker lige så stille med små skridt og en dag vil du opdage at du faktisk slet ikke er ked af det over hende mere. Nogle gange kan det hjælpe at lave en masse aktiviteter med familien og vennerne for ikke at have for meget tid til at sidde for sig selv og tænke over hvor ked af det man er. Sådan lidt fylde dagen ud med aktiviteter der får tankerne væk fra hende og hen på noget andet...det kan godt hjælpe.

Du spørger også hvordan du får den dårlige samvittighed til at forsvinde.
Først og fremmest synes jeg ikke hun er helt rimelig når hun giver dig skylden for at andre siger at I er blevet kærester. Det er jo andre der siger det, og det er ikke noget du kan bestemme. Jeg kan sagtens forstå hun synes det er irriterende, men jeg tænker ikke at det er din skyld. Måske kan du fortælle hende at du heller ikke synes at det er sjovt og at det slet ikke var meningen at det skulle ske da du spurgte hende.
Så har du i hvert fald gjort det klart at du ikke har gjort noget med vilje for at gøre hende ked af det eller for at genere hende og så tænker jeg ikke du kan gøre så meget mere.

Giv det hele tid...så skal du nok komme igennem og blive mere glad igen.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål