HJÆLP

brevkassespørgsmål

HJÆLP

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

spørgsmål : 1. Jeg kan lide en dreng, der er forlovet, men han kan lide mig, og vil ikke være sammen med hende pigen. Så jeg valgte at sige til ham at jeg ikke kunne knuse pigen.. Og nu når han skriver, er jeg bare kold. Var det rigtigt? 2. Hvordan kan jeg se om en dreng er interesseret? :) 3. en dreng har været vild med mig i de mindre klasser, og så blev han sanger, og vi snakkede ikke sammen i et stykke tid, fordi han blev "kendt" og jeg syntes han var selvglad. så lavede han en sang om en pige han savnede, og hans bedsteven sagde at det var om mig. Og nu snakker vi sammen igen, fordi han havde fortrød det han gjorde. Men han er virkelig sød ved mig, og ved de andre er han mega kold. kan han stadig lide mig?

Svar:

Hej med dig

Lad os starte med dit første spørgsmål.

1. Jeg kan ikke sige, om det du gjorde, var rigtigt eller forkert. Jeg tror, jeg ville have gjort det samme, men der er nok nogle, der ville have gjort noget andet. Det er vigtigt, du står ved din beslutning. Når du skriver, du er kold over for ham, tænker jeg, at du ignorerer ham, når han skriver, og det tror jeg, er det helt rigtige at gøre. Han skal vide, at der ikke er en chance for, at du vil være sammen med ham. Desuden så vil jeg da mene, at hvis han virkelig godt kan lide dig, så ville han slå op med sin nuværende kæreste. Jeg har det i hvert fald sådan, at jeg ikke kan være sammen med en person, jeg ikke elsker og da slet ikke, hvis jeg er forelsket i en anden.

2. Det her med hvordan man kan se en dreng kan lide én, det er helt vildt svært at svare på. Mange drenge viser slet ikke, at de kan lide én, måske fordi de er generte eller er bange for, at pigen ikke kan lide dem tilbage. Min erfaring er, at hvis man selv er vild med en dreng, må man selv gå efter ham og vise ham, at man godt kan lide ham.

Sommetider kan drenge godt bare sige det som det er, men man skal ikke forvente, at en dreng viser det tydeligt. Nogle drenge siger det i sjov, men faktisk mener de det, de siger. Vi lægger bare ikke så meget mærke til det, fordi han sagde det for sjov. Nogle drenge begynder også at kigge mere på én, og måske også snakke mere til én end normalt. Men det er svært at finde ud af, om det er, fordi han kan lide én eller om han bare vil være venner.

3. Umiddelbart vil jeg mene, at din kendte ven stadig kan lide dig, men det er igen et spørgsmål der er svært at svare på. Grunden til jeg tror, han stadig kan lide dig, er fordi du skriver, at han er kold over for de andre, men ikke over for dig. Når han ikke behandler dig, som han behandler de andre, må det næsten være fordi, du betyder noget specielt for ham. Du kan jo i hvert fald blive ved med at snakke med ham og så se, hvad der sker. Hvis han bliver kold over for dig igen, er det måske ikke lige ham, du skal være sammen med. Det er vigtigt, at han er sød ved dig og behandler dig godt.

Så hvis du stadig er lidt usikker på om han kan li dig, så synes jeg simpelthen du skal spørge ham om det. Hvis det er lidt svært at sige direkte til ham face to face, så prøv at sms eller skrive til ham på facebook.

Jeg håber, du kan bruge svarene til noget.

Venlig hilsen Jane