hej

brevkassespørgsmål

hej

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Jeg starter bare lige på. jeg har en ven som tager på mig hvergang jeg er sammen med ham jeg har sagt mange gange at jeg ikke ville ha det og han forstår det ikke han er 19 år & ellers en meget god ven i starten prøvede han og få mig men han er ikke min type så det fik han ikke noget ud af. nu er vi bare venner. det startede så med efter alt det med at han prøvede og få mig blev vi tæte venner og jeg kom meget ned til og ham og lavede mad & vasket op for ham. han begyndte så og tag på mig og det blev så meget så på et tidspunkt blev jeg fuld og for han gjor fik jeg nok og kunne ikke holde det for mig selv så sagde det til mine forældre hvor de blev sure men jeg kunne ikke bare forlade ham som ven han har selv mange problemer selv med at hans far sidder endene pågrund af voldtægt og er selv lidt bange for kirstian og når jeg skulle der ned vidste jeg altid at han ville tag på mig og det skete så også. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og han gøre det også selv om jeg har kæreste på? det er som om han overhvoedet ikke høre på mig. jeg har snakket med en af hans eks kærester om ham hvor hun fortalte at han havde kommet op i hende midt om natten hvor hun var fuld og af det hun kan huske havde hun lagt sig til og sove. det blev jeg rigtig nervøs over fordi havde jo sovet nede hos ham på sofaen der sketet godt nok ikke noget men blev alligevel rigtig nervøs..

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå, at du syntes det er en rigtig svær situation at stå i, og at du er usikker på hvordan du skal gribe det an. For det første syntes jeg at det er rigtig flot, at du har sagt fra overfor ham, det kan være utrolig svært at sige fra over for sine venner. Da det ofte er dem man er tættest på, så det er ihvertfald rigtig godt at du har forsøgt at melde klart ud.

Jeg tænker, at det bestemt ikke er i orden han tager på dig, når han gør det overskrider han den grænse som du tydeligt har meldt ud. Det bekymrer mig, at han bliver ved med at gøre det og det virker ikke til at han forstår alvoren af det han gør. Det lyder til, at i er ret gode venner og at du har hjulpet ham med mange ting, så det er helt sikkert en svær situation.

Du skriver at han i starten prøvede på at få fat i dig, men at du ikke er interesseret i ham på den måde. Det virker som om han har nogle andre følelser for dig og er interesseret i at være mere end venner. Men det gør det på ingen måder ok, at han tager på dig. Du skriver også at hans eks kæreste har fortalt dig, at han er kommet op i hende mens hun sov, hvilket jeg synes er meget forkert.

Jeg syntes det er rigtig godt, at du har sagt det til dine forældre, jeg kan godt forstå at du ikke syntes at det er rart at de bliver sure, men jeg kan faktisk godt fortstå, at de bliver sure og tænker også, at de er bekymrede, for hvad han kunne finde på at gøre mod dig.

Jeg syntes det er et stort problem, at han ikke har ændret sin opførsel overfor dig, når du flere gange har meldt ud, at du ikke vil have det. Jeg tænker, at så længe han ikke lytter til det du siger, er det ikke et særlig godt venskab for dig og jeg syntes ikke at du skal blive ved med at sove hos ham.

Jeg synes du skal melde klart ud, at du ikke kan være venner med ham, hvis han bliver ved. Det er rigtig vigtigt at han kommer til at forstå alvoren af det han gør. Hvis du ikke har mod på at tale direkte med ham, kunne du måske prøve at formulere dine tanker i et brev, nogle gange kan det hjælpe, at læse det i et brev og det vil også give ham tid til, at tænke over det du har skrevet.

Jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til at svigte ham og jeres venskab, men du er nød til at tænke på dig selv i denne situation. Jeg kan ikke se hvordan jeres venskab skal kunne fortsætte, hvis han ikke stopper. Det kunne også være en god idè, at tale med dine forældre om det igen, for det er meget vigtigt at det her stopper.

Jeg håber du finder en løsning på din situation.

Med venlig hilsen
Majbritt