Han gider ikke forstå

brevkassespørgsmål

Han gider ikke forstå

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 7 år 9 måneder siden

Hej. En af mine bedste drenge venner kan godt lide mig, og det har han kunne i noget tid nu. Jeg fandt ud af det fordi han skrev det til mig, men jeg vil kun være venner, da jeg ikke har følelser for ham. Jeg skrev til ham at jeg kun ville være venner osv...  Men det som om ham ikke forstår det,  fordi ca. 1 uge efter da han var til en fest hvor han var fuld, skriver han en kærligheds roman til mig, og ja jeg ved godt at det er rigtig sødt, men ikke når jeg har sagt jeg kun vil være venner. Og jeg skrev igen til ham at jeg kun vil være venner, men at det self var rigtig sødt. Og senere på et andet tidspunkt prøvede han at kysse mig på kinddn, men jeg syntes det var ubehageligt så jeg lod ham ikke gøre det. Og da han kørte skrev jeg til ham at jeg kun ville være venner men at jeg elsker vores venskab osv.... Og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at han forstår det, fordi jeg har ikk lyst til flere kærligheds romane og han har lidt "reserveret" mig for de andre drenge...og jeg har snart sagt 7 gange til ham at jeg kun vil være venner

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå dit dilemma, og det må være rigtig frustrerende for dig, at din ven ikke forstår, at du ikke har følelser for ham, samtidig med, at du gerne vil bevare venskabet. Det er næsten altid rart, når der er nogen der har følelser for en, men det kan være rigtig træls, når man ikke selv gengælder det.

Nu hvor han er en af dine bedstevenner, så gør det situationen ret besværlig, da venskabet kan risikere at komme på en prøve ved, at han fortsætter med at fortælle om hans følelser for dig. Det lyder også til, at du har prøvet at fortælle ham det på de bedste måder, du kan, for at undgå at såre hans følelser for meget. Men det lyder også til, at han ikke tager det alvorligt. Jeg tænker, at der er to ting, du kan prøve at gøre. Det ene er, at det lyder til at mange af de gange, hvor du har sagt nej har været, hvor du har skrevet det til ham. Derfor tænker jeg, om det kunne være en idé at mødes med ham, og fortælle ham det ansigt til ansigt, så han virkelig kan forstå, at du mener det. Og måske aftale at mødes et sted, hvor det kun er jer to, måske i en park eller et andet offentligt sted, så der ikke er andre I måske kender, der er omkring jer, og så der kun er fokus på det, som du vil fortælle - at du ikke har samme følelser for ham, men gerne vil bevare venskabet. Det kan være, at han kan forstå det, hvis du har gjort meget ud af at fortælle ham det endnu en gang.

Det andet jeg tænker, at du kan gøre, hvis du ikke har lyst til at mødes med ham, eller hvis han stadig ikke forstår det efter sådan et møde, det er at stoppe kontakten med ham i en periode. Og jeg ved godt, at det kan være rigtig svært nu, hvor han er en af dine bedste venner. Men hvis du tænker, at det kan være en mulighed, så tænker jeg, at du kan skrive eller sige til ham, at du virkelig gerne vil bevare jeres venskab, men at du kun vil være venner, og før han har forstået det, så kan du ikke snakke med ham, fordi det er for svært for dig, at blive ved med at afvise ham.

Uanset hvad der sker, så vil det muligvis påvirke jeres venskab, at du bliver nødt til at afvise ham hele tiden, hvilket kan være lidt svært. Så det kan godt være, at der kommer en periode, hvor jeres venskab ikke er som det plejer at være, men måske vil det kunne blive normalt igen efter lidt tid. Det kan være svært at kontrollere sine følelser, og når han har så mange følelser for dig, så kan det nok godt være svært for ham at slukke for dem fra den ene dag til den anden. Så måske vil det også være fint, hvis du selv er forberedt på, at det nok godt kan tage ham lidt tid, før han kan se dig som en ven igen og ikke en potentiel kæreste.

Jeg håber at du kan bruge mine tanker, og at du finder ud af det med din ven.

Mange hilsner
Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål