Ham den søde

brevkassespørgsmål

Ham den søde

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 9 år 5 måneder siden

Hej den der læser dette!

Her i weekenden har jeg været på koloni sammen med mine venner på kolonien var der disco fest og jeg dansede i 3timer uden og stoppe jeg dansede også lidt med ham den søde så da vi kom hen til der vi skulle overnatte legede vi S,P eller K der kom der en masse sandheder fram fx. ham den søde kan lide mig og jeg kan også godt lide ham også blev der også spurt om vis han spurte mig om at være kærester hvad ville jeg så svare og jeg sagde ja og det blev der også spurt til ham og han sagde også ja og nu når vi er kommet hje fra koloni ved jeg ikke helt om jeg skal sende en sms til ham for jeg vil heller ikke gøre det akavet for vis jeg tænker for meget om det bliver akavet bliver jeg bare mere nervøs og nu ved jeg ikke om jeg skal. HJÆLP?!?

Hilsen den nervøse pige

Svar:

Hej nervøse pige

Det lyder til, I havde en rigtig god koloni, som bød på en masse gode oplevelser. Og hvor må det være dejligt at få at vide, at ham man godt kan lide gengælder ens følelser. Men jeg kan godt forstå, at du er lidt forvirret nu og ikke helt ved, hvad du skal stille op med det. Jeg vil prøve at komme med nogle råd til, hvad du kan gøre.

Du skriver, at du har overvejet at sende en sms til fyren, men at du er bange for, om det bliver akavet. Her må du tænke på, at han sikkert har det på samme måde. Han har jo også indrømmet, at han godt kan lide dig, så han har sikkert nogle af de samme følelser, som du har. Han er nok også nervøs og bange for, om det bliver akavet. Og lige præcis derfor tænker jeg, at det er en god ide at sende en sms til ham. Når man skriver sms'er, bliver det nemlig ikke så hurtigt akavet, som hvis man står ansigt til ansigt og skal snakke sammen. Når man skriver sms'er, har man nemlig lidt bedre tid til at tænke over, hvad man vil svare den anden. Hvorimod der lettere opstår pinlig tavshed, når man står ansigt til ansigt.

Hvis du vælger at sende en sms, kan du starte med at spørge ind til, hvordan han har det, og om han synes, det var en god koloni. Du behøves ikke nævne det med, at I har sagt, at I godt kan lide hinanden. Hvis I skriver lidt sammen om kolonien, kan det være, han selv bringer det på banen efter noget tid, og så kan I tage den derfra. Og så må tiden vise, om det udvikler sig til mere.

En anden mulighed er selvfølgelig, at du går direkte til sagen. Du kan skrive til ham, at du har tænkt på det, han sagde på kolonien, og at du vil høre, om det virkelig passer. Hvis han bekræfter og siger, at han er forelsket i dig, kan du spørge ham, om han har lyst til at være kærester. Det gode ved at være direkte er, at han måske også er rigtig nervøs og ikke selv tør spørge, og derfor bliver det måske lettere for ham at åbne op. Men det kan også hurtigt blive akavet, hvis man spørger direkte. For det kan jo være, at du har misforstået noget af det, han sagde på kolonien. Og derved kan det hurtigt gå hen og blive pinligt.

Jeg tror, det vigtigste er, at du prøver at føle og mærke efter, hvad du har lyst til. Jeg ved ikke, hvor godt du kender fyren, men hvis I har kendt hinanden i lang tid, kan I måske godt blive kærester nu. Men hvis I lærte hinanden at kende på kolonien, er det måske en god ide at tage den lidt med ro og se tiden an.

Men jeg synes, det vil være rigtig fint at tage kontakt til ham. Jeg kender godt følelsen af, at når man tænker for meget over det hele, bliver man bare mere nervøs. Så det bedste vil nok være at forsøge at slappe af og tage det stille og roligt. Du skal passe på med at tænke for meget over det og i stedet bare gøre det. Jeg ved godt, det er lettere sagt end gjort. Men fyren har jo sagt, at han også godt kan lide dig, så jeg tror, han vil blive glad for at høre fra dig.

Jeg håber på det bedste.

Mange hilsner fra Ditte