hårfavning

brevkassespørgsmål

hårfavning

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

hej jeg er en 14 årig pige, med komune/blond hårfar. Men nu er det sådan at jeg har en virkelig kedelig hårfarve, og jeg vil rigtig gerne farve mit hår mahognie brunt, men mine forældre vil slet ikke have at jeg farver mit hår. Der er ritgtig mange af mine veninder, som også har farvet hår, og det var gjort dem 1000 gange pænere, og så tænkte jeg at det sikkert også vil gøre mig lidt pænere. Men min mor er venner med min frisør, og min frisør siger at det er dårligt har homonerne, at det er en alt for ung alder, at jeg alligevel har pænt hår i forevejen. Men det synes jeg ikke ??, hvad skal jeg gøre ?? jeg vil så gerne farve mit hår, har ville det lige siden jeg var 12, og jeg er snart 15 nu. Og min store bror fik slev farvet sit hår som 12 årig, nu er jeg 14 og jeg må SLET ikke. Mine forældre siger at jeg må når jeg er 16 eller 18 år gammel, men så lang tid kan jeg ikke vente. Jeg forlanger ikke meget, men jeg gør alt for at få pænere hår. HJÆLP!!!! skal jeg snakke med dem, eller droppe min drøm, og nøjes med mit hæslige udsende.?

Svar:

Hej Pige

Først vil jeg lige starte med at sige jeg ikke tror på du er hæslig. Alle er smukke og alle er forskellige, og det er jo også det der er interessant.

Jeg kan godt forstå du synes det er ærgeligt når du gerne vil en ting, og alle ens veninder gør det og syntes det flot, men så må du ikke selv. Men det er sådan at dine forældre bestemmer rigtig meget indtil du er 18 år og de skal passe på dig. Og jeg synes det lyder til at de også prøver at gøre det bedste for dig her.

Jeg kan sagtens forstå din lyst til at lege med en ny hårfarve og jeg synes du skal tage en snak mere med dem. Det er ikke sikkert du får lov nu, men måske kan i finde en aftale som du også kan acceptere, og så tror jeg også bare at det er godt at få snakket tingene ordentligt igennem når det betyder så meget for dig.

Jeg har fundet denne hjemmeside til dig. De specialiserer sig i hår og make-up. De har en brevkasse hvor du kan du stille spørgsmål og få mere af vide om det er farligt at farve hår når man er ung, og hvilke produkter der måske er bedre end andre når man skal farves første gang.

Jeg syntes du skal gå ind på den og læse lidt om hårpleje. Så får du selv en viden omkring det og kan igen tage den op med dine forældre, og vise dem at du også har sat dig ind i tingene.

Held og lykke med det. mvh Malene