Hår

brevkassespørgsmål

Hår

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hey Cyperhus !

Jeg har enormt meget hår i røven og ved virkelig ikke hvordan jeg skal fjerne det.. Syntes det er meget risikabelt med skraber :-( har i nogle gode metoder?

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå, at du er optaget af de ændringer, som din krop går igennem i den periode, du er i lige nu. Kropsbehåring er et emne, som rigtig mange unge er optagede af, og det er helt normalt, at man er opmærksom på, hvordan kroppen udvikler sig. Hår er til for at beskytte kroppen fra, at bakterier og skidt kommer ind og risikerer at gøre en syg. Det er derfor, vi har hår i næse og på øjenlågene osv. Det betyder ikke, at man ikke kan fjerne dem, men man bør medtage det i sin overvejelser, om det kan påvirke ens sundhed. Mange fjerner dog hår i numsen uden problemer, så medmindre der er særlige omstændigheder, som man skal være opmærksom på, så skal du ikke være bekymret for det.

Jeg kan godt forstå, du tænker, det er lidt risikabelt at fjerne hår med en skraber. Heldigvis er der mange forskellige måder at fjerne hår på kroppen. Derfor handler det mest om at finde den metode, man bedst kan lide - og som passer en bedst.

Man kan fjerne kropsbehåring med skraber, men synes, du har ret i, at det kan være en lidt risikabel metode, især fordi det kan være svært at se, hvad man laver "deromme" og svært at komme ordentligt ti,l når man gør det, og dermed er risikoen for at lave en skade forstørret. Man kan også vokse kropsbehåring væk. Der findes mange steder, som fjerner uønsket kropsbehåring, og de vil kunne give dig gode råd til, hvordan du kan gøre. Så hvis du har mod på at besøge sådan et sted, så synes jeg, det kunne være en rigtig god ide. De er nemlig eksperter på området. Hvis man selv vokser, skal man også være opmærksom på at finde et produkt, som er beregnet til numsen, da det jo er et lidt sart område. Man kan også benytte en laserbehandling. Dette er ikke en permanent løsning, men har ofte en længerevarende effekt. Det er dog ikke alle, der har samme effekt af en sådan behandling.

Du kan også prøve at kigge lidt på vores hjemmeside, og de andre unges brevkassespørgsmål, for der er mange, der skriver og spørger om kropsbehåring, så det kan være, du kan finde inspiration der også? Ellers har vi også en debat, hvor man kan snakke med andre unge om deres forhold til hår på kroppen, og hvordan og om man skal fjerne det.

Jeg håber, det kunne give dig lidt inspiration til projektet?

Mvh. Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål