Forvirret

brevkassespørgsmål

Forvirret

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 8 år 4 måneder siden

Har sagt til en pige at jeg kan lide hende men det tror hun ikke på? Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej med dig.

Hvor er det dejligt, at der er en pige, du er vild med. Det er dog ærgerligt, at hun ikke tror på dig, når du siger, at du kan lide hende. Ofte skal piger være helt sikre, før de siger ja til drenge og det er måske det, den her pige ikke helt er.

Der er mange ting, man kan gøre, så en pige ved, at man er vild med hende. For det første kan man sige det til hende, som du jo allerede har gjort. Det er rigtig fint, at du har sagt det og for, at hun ved, at du kan lide hende, er det vigtigt at blive ved med at vise, at du er interesseret i hende.
Du kan blive ved med at sige det til hende, indtil hun til sidst tror på det. Du kan også spørge hende, om I skal lave noget en dag efter skole. Du kan give hende komplimenter som at sige, at hun er sød eller smuk og du kan skrive søde ting til hende. Hvis det slet ikke fungerer og hun stadig ikke tror på dig, kan du gå til hendes venner og sige til dem, at du er vild med hende. De vil højst sandsynligt sige det videre til hende og så kan det forsikre hende om, at du ikke siger det for sjov. Det kan være, at hun har oplevet på sig selv eller hos sine veninder, at der var nogle drenge, der lod som om de var vilde med pigen bare for sjov. Hun er måske bange for selv at opleve det. Der vil selvfølgelig også være en risiko for, at hun ikke kan lide dig på den måde. Sådan vil det altid være, men mit råd er at kaste dig ud i det. Hvis ikke hun har det på samme måde, er der mange andre piger og jeg er sikker på, at du nok skal finde en, hvor I er glade for hinanden.

Jeg håber, at du kunne bruge mit råd.

Med venlig hilsen Signe.

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål