Forvirret

brevkassespørgsmål

Forvirret

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 14 år 1 uge siden

Kære brevkasse, Jeg har skrevet med denne dreng i ca 2 måneder og han virker som en rigtig sød fyr. Der var en lille pause, men i torsdags begyndte vi at skrive igen. Fredag inviterede han mig hjem til ham. (Det skal lige siges at han har en eks kæreste som det vist gik rigtig galt med til sidst.) Det var selvfølgelig lidt akavet i starten da vi kørte i tog og bus for at komme hjem til ham. Men da vi var kommet hjem til ham blev det rigtig hyggeligt. Og vi aftalte også at han skulle komme hjem til mig dagen efter. Vi satte en film på og han begyndte at nusse mig på låret, intet ubehageligt. Men det hele gik derfra og det endte med at han fik et blowjob (hvilket jeg fortryder). Syntes det gik lidt for langt og for hurtigt, pga det var første gang vi sådan rigtig skulle være alene sammen. Men da jeg skulle hjem fulgte han mig til bussen og han kyssede mig farvel. Alt var godt Men så dagen efter da vi kom i kontakt med hinanden igen snakkede vi om at det nok var gået for hurtugt igår. (men det var ham der lagde op til alt) Han vidste også godt han var gået for langt, men han undskyldte og sagde det var første gang siden eksen han havde været intimt sammen med en pige. Det er også fair nok. Men så da jeg begyndte at hinte til vi skulle mødes igen, fortalte han mig at han gerne ville "stoppe os for nu. Og så kontakte mig igen når han havde fået fixet det" ment som i at han ikke helt var kommet over sin eks endnu. Så nu ved jeg ikke helt om han bare har udnyttet mig eller hvad der sker? Jeg har mest lyst til at skrive til ham at hvis han har udnyttet mig får han tæsk. Hvad skal jeg gøre? og hvad tror i der sker for ham? Jeg er inderst inde bare skuffet over ham og det går mig faktisk ret ked af at vi skulle ende så hurtigt. Jeg er klar over det var dumt vi gik så hurtigt frem, men jeg ville ønske at han havde givet det en ordenlig chance. Jeg ville ikke føle mig udnyttet hvis han bare havde tilbragt tid med mig igen efter. Tak på forhånd. Mvh Sofie

Svar:

Kære Sofie.

Det er rigtig godt du skriver herind, jeg kan nemlig godt forstå at du føler dig forvirret og lidt på bar bund i forhold til hvad du skal gøre. Jeg har nogle råd til dig.

Det lyder til at i havde en god dag sammen. Og så skete der det med det blowjob som du fortrød dagen efter. Det er aldrig rart når man fortryder noget, og man kan faktisk gå og tænke over det i rigtig lang tid bagefter. Jeg synes det er super cool at i fik snakket om at det var gået lidt for hurtigt - det er nemlig vigtigt at være ærlig omkring det overfor sig selv og overfor hinanden. På den måde lærer man sine grænser at kende. Og det er en god og vigtig ting.

Og jeg kan godt forstå, at du føler dig skuffet over at han ikke synes at i skulle fortsætte med at ses. Når man har været tæt og intim med en anden, så kan det være en ubehagelig følelse, hvis den anden ikke har lyst til at ses igen. Jeg kan desværre ikke svare på om han har udnyttet dig eller hvad der sker for ham, men jeg kan godt forstå du tænker over det.

Du kan prøve at spørge ham om de ting der undrer dig - men det er ikke sikkert han kan svare dig på en måde, hvor det vil give mening for dig. Han gav dig den grund at han ikke var kommet over sin eks-kæreste. Og det er måske rigtig nok. Uanset grunden, så kan man bruge meget tid på at tænke og analysere det hele igennem. Fordi man måske har lidt ondt i hjertet og føler sig såret. Og det er bare ikke sjovt.

Jeg synes det  bedste du kan gøre nu, faktisk er at prøve og være glad for at han har sagt fra. Så kan du prøve at bruge din energi og din tid på noget andet, end at tænke på ham. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort. Men du kan ikke ændre det som er sket eller ændre hans beslutning. Du kan spørge ham om de ting der undrer dig, men det er ikke sikkert han kan svare dig. Hvis du synes at han ikke har været fair overfor dig, så lad være at snakke med ham mere - du behøver nemlig ikke stå til rådighed, hvis han kontakter dig igen.

Mit råd til dig er at du skal pakke denne her oplevelse godt ned i erfarings-kufferten. Den kuffert skal du have med dig overalt. Der skal være plads til både de gode oplevelser og de oplevelser, som du er blevet ked af eller har fortrudt. Man lærer nemlig af alle sine erfaringer. Og når du har dem med dig i din bagage, så kan du altid bruge dem til at hjælpe dig til at træffe valg fremover.

Det er en god ide at få snakket om det her. Måske med din mor, en veninde eller en voksen i chatten. De triste og skuffede følelser skal ud, og bagefter kan det føles bedre.

Sofie - du virker som en eftertænksom og klog pige, for du prøver at få styr på det der er sket. Du skal nok komme videre ovenpå denne lidt dumme oplevelse.

Mange tanker

Bibi