Forvirret

brevkassespørgsmål

Forvirret

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej Cyberhus. Jeg er en pige på 12 og vil ha' lidt hjælp. Jeg er lidt i tvivl om jeg er biseksuel? Jeg har haft nogle drenge kærester men man kan jo ikke rigtig gøre noget når man er 12 og kærester. For noget tid siden blev mig og min veninde ''kærester'' det var for sjov. Der er bare er problem når vi krammer vil jeg bare blive ved. Jeg kigger på hende og vil være tæt på hende. Det sker ikke kun med hende men med mange andre. Jeg kan også godt li' at tænke på at være sammen med både drenge og piger. Jeg kan også godt li' at være tæt på drenge Fx. kan godt li' en dreng lige nu. Er det bare hormoner? Eller kan jeg være Bi?

Svar:

Hej med dig

Det er godt du skriver herind, for jeg kan godt forstå hvis du er forvirret omkring de følelser du går rundt med.

Ud fra det du skriver kan jeg hverken sige om du er bi- eller heteroseksuel. Det er også endnu sværere at svare på ud fra den alder du har, fordi din krop gennemgår nogle forandringer i den periode du befinder dig i nu, som kaldes puberteten. Når man er i puberteten ser man nogle ting, som i dit tilfælde er forhold til piger og drenge på en anden måde, som gør at man har lyst til at prøve grænser af.

Du skriver, at du har lyst til at være sammen med piger, men det betyder nødvendigvs ikke at du bliver forelsket i dem. Man kan sagtens være fascineret og tiltrukket af piger uden at være biseksuel.

Du skriver at dig og din veninde blev kærester for sjov og at du har lyst til at være tæt på hende. Er det fordi I bare er rigtig tætte veninder og du føler dig tryg hos hende, eller får du fornemmelsen af sommerfugle i maven når du er sammen med hende? Har I kysset hinanden? og hvis, hvordan føltes det? Sjovt, godt? Og hvad med drenge, hvordan føltes det og kysse dem?

Det er sådan nogle overvejelser du kan gøre dig for at finde ud af hvad du er til. Hvis du syntes det føltes rigtigt både at kysse piger og drenge, kan du muligvis være biseksuel. Men pga. din alder er det svært at sige nu og her om du er til det ene eller det andet, fordi der sker så mange ændringer med dig både fysisk og psykisk. Det bedste du kan gøre er at prøve dig frem, og se hvad du selv synes føles rigtigt. Og når du så bliver lidt ældre, så kan det være du nemmere kan mærke om du er til piger og drenge, eller begge dele.

Jeg håber du kan bruge rådene.

Med venlig hilsen Julie