Forelsket i min lillebror's bedste ven

brevkassespørgsmål

Forelsket i min lillebror's bedste ven

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 9 år 6 måneder siden

Hej jeg kan rigtig godt lide min lillebror på 13 års bedste ven. Hans bedste ven er 14 jeg er 17

Han kan også godt lide mig. Men det er lidt mærkeligt når han er bedste venner med min lillebror.

Og min mor og far kan ik lide ham. Fordi da de gik i 3 klasse lavede min lillebror og ham rigtig neget ballade sammen. Så min lillebror må ik se ham det må jeg heller ik. Men nu hvor han er blevet ældre har han fulgstendigt ændret sig ham jeg kan lide han har ADHD og han har gået til pyckolog i 3 år. Min lillebror synes det er rigtig mærkeligt at vi har noget sammen når det er hans bedste ven.

Han vil gerne komme sammen med mig hvis min mor og far synes godt om ham og ik er sur på ham

Hvordan skal jeg gøre sådan så min mor og far ik er sure på ham? Og så vi godt må se ham uden de bliver sure

Please hjælp har meget brug for hjælp!!!

Svar:

Hej

Jeg kan godt forstå, at du synes, at det er en svær situation du er i. Det er ikke nemt, at have lyst til at være sammen med en person, som ens forældre ikke kan lide. Sådan som jeg ser det, er der nogle ting, du kan prøve at gøre, som forhåbentligt kan gøre situationen bedre for dig. Jeg vil prøve at skrive mine tanker om det her.

Du giver udtryk for, at du synes, at det er mærkeligt at I godt kan lide hinanden, når det er din lillebrors bedste ven. Det kan jeg godt forstå, men som jeg ser det, er der ikke noget i vejen med det, og det kan endda give Jer et bedre kendskab til hinanden og med tiden vil det måske også blive mere naturligt at tænke på for din lillebror. Du skriver at din lillebror nok ville synes det var lidt mærkeligt, men måske et råd kunne være at tage en god snak med ham om, hvordan han har det med, at du godt kan lide hans bedste ven, og måske få ham til at forstå, at du synes om de samme kvaliteter hos ham som han selv gør. Jeg tænker nemlig, at I står stærkere sammen, når/hvis I vil snakke med Jeres forældre om det. Du skriver også, at dine forældre ikke kan lide ham, da ham og din lillebror tidligere har lavet ting, som de ikke har brudt sig om. I forhold til det, synes jeg, at det er rigtig vigtigt, at du overvejer, at tage en snak med dine forældre om ham. Mennesker ændrer sig og udvikler sig over tid, og det er derfor med mine øjne ikke helt fair, at bebrejde nogen noget som de har gjort flere år tilbage. På det du skriver, lyder det nemlig som om han netop har ændret sig til det bedre. Desuden fortæller du, at han har ADHD, hvilket kan gøre at han måske derfor har haft svært ved at forstå, hvordan man opfører sig "rigtigt", hvilket er helt normalt. Uanset hvad, er det væsentligt, at man her i livet kan tilgive hinanden.

Derfor vil jeg foreslå, at du måske sammen med din lillebror som sagt prøver at tage en snak med Jeres forældre om ham. Fortælle dem ærligt, at du rigtig godt kan lide ham, og at han har ændret sig rigtig meget siden han gik i 3. klasse, hvilket jeg regner med at din lillebror også kan bakke dig op i. Med den her snak kan i måske overtale Jeres forældre til, at han må komme og besøge Jer, en dag hvor de også er hjemme så de kan hilse på ham og snakke med ham. Denne situation ville måske kunne gøre, at dine forældre får et nyt og bedre indtryk af ham og de kan se, at han har ændret sig. Da både dig og din lillebror rigtig godt kan lide ham, kunne man forestille sig at dine forældre også kunne, hvis de prøver at se bort fra, hvad der tidligere er sket.

På det du skriver, lyder det også som om, at han heller ikke er interesseret i at skabe problemer mellem dig og dine forældre og at han ikke ønsker, at de er sure på ham. Dette viser, at han ikke bare er ligeglad, hvilket også er et positivt signal som du kan bruge overfor dine forældre. Så som Jeg ser det, lyder det helt klart som om, at han selv håber på, at de vil være med til at starte på en frisk.

Kærligheden kan tit være svær og kompliceret, specielt hvis der står ting i vejen. Det er helt klart bedst og rarest, hvis ens forældre også kan sige god for den dreng som man godt kan lide. Jeg håber derfor, at mit svar kan hjælpe dig, og at du finder en løsning på den her situation.

Meget held og lykke herfra.

Mange hilsner

Annika

Annikas billede
Annika har svaret på dette spørgsmål