Forelsket eller ej?!

brevkassespørgsmål

Forelsket eller ej?!

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 8 år 9 måneder siden

Hej jeg hedder Camilla og for et stykke tid siden (3 uger), sad jeg sammen med en dreng altså i skolen havde godt bemærket vi/han snakkede mere til mig men havde aldrig forrestillet ham som min kæreste. Men for 3 uger siden skrev han til mig om vi skulle være kærester, men valgte først at svare ham da jeg kom hjem. Men så begyndte der at kommer nogle beskeder som "vil du" o.s.v. Og det lød ikke som ham også fandt jeg ud af at det var en af pigerne fra min klasse som havde gået ind på hans profil og begynde og skrive fra den. Det synes jeg selvfølgelig er meget tavligt af hende fik også en anden besked hvor der stod det var hende men det var så fra en dreng fra klassen som også blandte sig. Så jeg var lidt splittet og forvirret og syntes det var ret tavligt så mig og ham som spurgte mig om kærester vi skrev sammen i 3 dage men på 2. dag svarede jeg nej til ham men fortrød også blev vi kærester 3 dag. Efter følgende har min bedste veninde ikke hende som skrev på fra hans profil men en anden spurgt meget ind til hvordan det gik har ikke svaret hende sådan helt vildt, har bare sagt det gik fint. Men så skulle vi til klasse fest og der trak min bedste ven min kæreste til side og sagde han skulle kysse mig så kom min bedste ven ind til mig og tog mig med ud til ham og der stod han og ventede på mig så gik hun selvfølgelig vi snakkede lidt også kyssede vi men har så snakket efter følgende med ham men han følte sig tvunget er det en dårlig ting?? I sidste uge kommer hans mor så hen til mig og siger at hun ser vores beskeder og det var selvfølgelig ikke så rart...for vi har skrevet private ting sammen, så jeg tog mig sammen forgårs også kom han hen igår og spurgte hvad det var så fortalt jeg ham det hans mor havde fortalt han sagde at han ikke vidste det men at han godt vidste moren havde koden til hans telefon, det synes jeg godt nok er lidt underligt. Er meget i tvivl og jeg har følelser for ham eller ej for synes stadig det er akavet efter snart fire uger.....hjælp mig...

Ps: ingen af os har haft en kæreste før

Mvh

Camilla

Svar:

Hej med dig

Når man har en kæreste for første gang, kan det være en situation man skal vænne sig til, ligesom alle andre nye ting. Det lyder som om, at det har været en lidt turbulent periode for dig, hvor der har været mange personer involveret som kan gøre det lidt mere besværligt. Det er derfor rigtig fint, at du skriver - jeg vil prøve at skrive lidt om hvad jeg tænker om din situation herunder.

Jeg kan godt forstå, at du synes, at det er rigtig tarveligt, at der er en anden, der har haft skrevet til dig fra din kærestes profil. Det er selvfølgelig ikke okay at gøre sådan noget. Du skriver også, at du kyssede med din kæreste første gang under en fest, og at han havde følt sig tvunget til det, og om det er en dårlig ting. Det er selvfølgelig ikke det bedste at være tvunget til noget, da det altid er bedst at mærke efter og fx først kysse når begge parter er parate til det. Især når det er ens første kæreste, er det en god ide at være opmærksom både på sig selv og hinanden så man ikke overskrider nogle grænser.

Jeg kan også godt forstå at du synes det er lidt mærkeligt, at hans mor har haft læst jeres beskeder, da det måske kan gøre at I ikke har lyst til at skrive så meget sammen, hvis hun skal overvåge det.

På det du skriver, lyder det som om, du er meget i tvivl om det hele. Jeg tror, du har brug for at mærke efter, får du fx et lille sus i maven, når du ser din kæreste i frikvarteret? Bliver du glad af at tænke på ham? Hvis ikke, er du måske ikke så forelsket i ham og det er måske derfor heller ikke sikkert i skal være kærester. Jeg synes derfor, at du skal prøve at finde ud af hvordan du egentligt har det med den her dreng. Derefter synes jeg, at du skal tage en god snak med ham, uanset hvad du finder ud af, da det har været en lidt turbulent tid, som han måske også har lyst til at snakke om. Du skriver, at det er akavet mellem jer, og jeg tænker især derfor også at det netop ville hjælpe at tale om tingene. I kan eventuelt gå en tur sammen hvor det kun er jer to, da det lyder som om, at der er mange der har kunne "forstyrre" jer, og påvirke den måde i er overfor hinanden.

Jeg håber, at du finder ud af, hvordan du har det med den her dreng, og at det, at du mærker efter, kan hjælpe dig til at finde ud af, om I skal være kærester eller ej. Hvis du har brug for at snakke mere om det, er du altid velkommen til at skrive til vores chat her i Cyberhus, hvor der sidder rådgivere klar til at hjælpe. Du kommer til chatten ved at klikke her. Jeg håber at du kunne bruge mit svar - held og lykke med kærligheden.

Hilsner fra

Annika

Annikas billede
Annika har svaret på dette spørgsmål