Forelsket

brevkassespørgsmål

Forelsket

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 13 år 3 uger siden

Kære brevkasse, jeg er rigtig glad for at der er et sted hvor man kan skrive om sit problem. Mit problem er ikke rigtig nemt at løse jeg vil bare gerne have svar.. Jeg har mødt en helt unik dreng og vi er begge to blevet forelsket i hinanden vores eneste problem er bare at jeg bor i Danmark mens han bor i Sverige, han er fra Danmark og snakker også 100 % dansk, men han flyttede til Sverige for nogle år siden. Vi er ikke kærester for vi kan ikke rigtigt finde ud af hvad vi skal gøre med at se hinanden. Han er i Dk hver weekend men når han er i Dk er han på Sjælland mens jeg bor på Jylland. Vi er rigtigt forelskede i hinanden men ved bare ikke hvad vi skal gøre?, han synes at vi skal blive kærester og så bare se hinanden så meget som muligt, men jeg er stadigvæk i tvivl for da vi kun er 13 år er jeg ikke sikker på at jeg selv må tage helt til Sjælland alene for mine forældre. Og vi kan heller ikke holde ud bare at være venner når vi begge to elsker hinanden. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, håber i kan hjælpe mig. Mange ulykkelige Knus Fra Den Vildt Forelskede Men Også Vildt Forvirrede..

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt se, at du står midt i et problem, som er svært at løse. Du er på den en side meget forelsket, og det er jo dejligt. Men det er også bare rigtig svært for jer at ses, fordi I bor så langt fra hinanden. Jeg kan godt forstå, det er svært at være forelsket i en der bor så langt væk. Det vil det være uanset, hvor gammel man er.

Du skriver, at du er i tvivl om I skal være kærester, fordi du ikke ved om du må tage til Sjælland alene. Har du fortalt dine forældre om ham og snakket med dem om, om du må besøge ham? Det synes jeg du skal gøre, for når du er 13 år, synes jeg ikke du selv rejse til Sjælland, uden at snakke med dine forældre om det.

Hvis dine forældre synes det er en dårlig idé at du rejser til Sjælland alene, synes jeg du skal overveje om I skal være kærester eller bare venner. Det kan godt være rigtig svært at være kærester, hvis man ikke kan se hinanden. Selvom du lige nu ikke føler, at I kan holde ud bare at være venner, så kan det godt være, at det er det I kan være lige nu. Hvis I stadig føler det samme for hinanden når I bliver ældre og selv kan rejse frem og tilbage, så kan I jo overveje at blive kærester.

Jeg håber I finder ud af det.

De bedste hilsner

Camilla