Flashede en fyr over skype..

brevkassespørgsmål

Flashede en fyr over skype..

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 9 år 9 måneder siden

Jeg står lidt med dårlig smag i munden.. Jeg fandt ud af at jeg var venner med en jeg ikke kendte på skype, som boede i usa, og vi skrev så lidt sammen og klikkede ret godt.. Det gjorde vi så to dage i træk.. og så ringede han mig op her til aften, og havde ingen bluse på, men tænkte at det sikkert bare var varmt.. Han begyndte så at fortælle mig hvor smuk jeg var, og at jeg var rigtig sød, og at han super godt kunne lide mig.. og at jeg fyldte meget i hans tanker. og blev selvfølgelig rigtig glad, efter vi kom lidt ind på emnet om hvad man fandt sexet og hvad man havde gjort osv. Så spurgte han om jeg ville se.. og jeg vidste jo godt hvad han mente, og sagde så at et hurtigt kig kunne ikke skade.. Og så det så i.. 5-10 sekunder.. og han havde bare en gudekrop, og han er super sød osv. Men selvfølgelig ville han have noget tilbage.. og han fortalte at han havde svært ved at gøre det.. og fik ondt af ham, og flashede ham så efter lidt overtalelse.. og så snakkede vi lidt og jeg kom til at tænke over det, at det var slet ikke mig at gøre.. Han skulle så gå.. og nu føler jeg det rigtig dårligt over det hele.. Ville ønske jeg kunne gøre det om..

Svar:

Hej med dig!

Jeg vil starte med at sige, at jeg synes det er rigtig flot og godt, at du skriver herind. Når man tænker meget over noget, så kan det fylde rigtig meget i hovedet på en og så er det vigtigt at få snakket om det.

Jeg kan godt forstå at du føler alle de ting du beskriver og det er helt normalt, at man kan komme til først bagefter at lytte til hvordan man egentlig har det med at gøre det man lige har gjort. Det tror jeg alle kan genkende at have det sådan på et eller andet tidspunkt i deres liv. Nogle gange kan man helt glemme at lytte til hvordan man har det med situationen mens man er i det. Det er ikke rart at have det dårligt med noget man gjorde, men alle mennesker gør på et tidspunkt noget de fortryder.

Det lyder til at han er rigtig sød, flot og charmerende og det kan godt være svært at stå for. Det lyder også lidt til at du måske følte dig lidt presset til at gøre det, fordi han sagde at han havde svært ved det? Det er meget vigtigt at man husker sig selv og lytter efter hvad man har det godt med at gøre og ikke kun lytter efter hvad andre gerne vil have man gør. Selvom det kan være rigtig svært. Men ellers er det, at man risikerer at få det dårligt over det bagefter og det er jo ikke det, der er meningen med det.

Jeg synes det er rigtig godt at høre at du tænkte over det bagefter og fandt ud at det slet ikke var dig at gøre sådan. Det syntes jeg fordi, at så ved du det til næste gang du måske kommer ud for lignende. På den måde kan det være med til at du lærer dig selv at kende bedre. Jeg kan godt forstå det kan være svært at tænke sådan og at det lige nu kan virke som en ringe trøst, fordi det jo ikke gør, at du kan gøre det om, men jeg håber alligevel du kan tænke på det, som at du har lært noget vigtigt af det? Man kan desværre ikke gøre noget om i livet. Jeg tror alle kender til at ønske, at man kunne gå tilbage i tiden og slette noget som man gjorde eller sagde, men det kan desværre ikke lade sig gøre.

Jeg tænker på, om du kender nogen, fx. en ven eller veninde, der også har prøvet at skype eller chatte med nogle over nettet. Jeg spørger fordi det kan være rart, for det første, at dele sine tanker og erfaringer med andre, som kender til det, og for det andet, kan det være de har nogle gode råd til dig? Jeg har snakket med andre unge, som synes, alene det at få talt om det, kan hjælpe på, at man får det bedre med det, fordi det så ikke længere fylder så meget indeni. Kunne det være en mulighed? Ellers har cyberhus også en chat, hvor man kan snakke med en voksen om de tanker og følelser som fylder, det kunne måske også være en ide at prøve det?

Du lyder til at være en rigtig fornuftig pige og jeg er sikker på at du er rigtig god til at passe på dig selv. Alligevel vil jeg lige nævne hvor vigtigt det er, at man passer på sig selv når man bliver venner med folk man ikke kender over nettet. De kan let udgive sig for at være nogen de ikke er, og derfor er det vigtigt, at man husker sig selv og lytter til ens mavefornemmelse når man snakker med dem på nettet. Du kan evt. kigge på hjemmesiden Sikkerchat, hvor der er en række tips og råd til hvordan man kan gøre når man snakker med venner online, som fx. over skype.

Mit bedste råd til dig er at huske dig selv i alt hvad du gør, både i virkeligheden og på nettet. Det er kun dig selv, der kan mærke om det er noget du har lyst til og derfor skal man turde og stole på sig selv og lytte til hvad mavefornemmelsen fortæller en.

Jeg håber du kan bruge mit svar - og så vil jeg ønske dig en dejlig sommer!

Med venlig hilsen Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål