FEST

brevkassespørgsmål

FEST

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 13 år 1 uge siden

Hej CyberHus. Jeg har lige været til en Fest og var meget genert for at danse. Mine klassekammarter synes ikke helt med sådan noget med danse og kærester. Men Jeg vel ikke føle mig udenfor så jeg danser ikke og vi sidder bare og keder os. Jeg vel gerne danse og være kærester men er genert for de andre griner og sådan noget. Ved ikke helt hvordan man danser og sådan. Kan du give mig nogen råd? Hilsen Mig :D

Svar:

Normal

false

DA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Hej med dig :)

Tak for dit spørgsmål til brevkassen.

Som jeg læser dit brev, er der to ting i det. For det første, så vil du egentlig gerne danse, men gør det ikke fordi du ikke vil være udenfor. For det andet, vil du gerne i kontakt med pigerne, men du er for genert til at gøre noget ved det.

I forhold til at danse, er mit bedste råd faktisk, at du bare gør det og så er ligeglad med hvordan det ser ud og hvad andre tænker. Hvis du virkelig har lyst til at danse, så er det det du skal gøre. Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort, især hvis de andre drenge griner ad dig. Men det kan tænkes, at de faktisk også har lyst, men ikke gør det, fordi de tænker det sammen som dig. Og hvis de bare ikke har lyst til at danse, betyder det ikke, at du ikke skal gøre det.

Du spørger hvordan man danser, - det kan jeg desværre ikke give dig et konkret svar på. Der er nogen, som står og rokker lidt fra side til side når de danser, og så er der andre der går helt amok og bruger hele dansegulvet. Så jeg tror mere det handler om, at du finder ud af hvad du har det bedst med og så gør det. Du kan sætte noget musik på og danse for dig selv, når du er på dit værelse, og på den måde, finde din egen stil. Du kan også prøve at lægge mærke til hvordan andre danser, når du er til fest.

Samtidig skriver du at du gerne vil være kærester, men at du er for genert. Igen må mit råd blive, at du skal kaste dig ud i det. Hvis du er til fest, kunne det f. eks være en mulighed at du spurgte en af pigerne, om I skulle danse. Og ellers, kan du også bare snakke med dem. Det behøver ikke være lange, dybe samtaler. I kan snakke om alt fra livretter til fritidsinteresser, eller om hvad I lavede, sidst I havde ferie.

Jeg ved godt at det kan være rigtig svært når man er genert. Derfor tænker jeg at du skal tage det stille og roligt, og prøve at lade være med at tænke for meget over det. For når man hele tiden tænker på, om man siger de rigtige ting osv., bliver det tit endnu sværere at få en samtale i gang. Så det var måske en idé at du øvede dig lidt mere i, bare at gøre de ting du har lyst til, og så være ligeglad med hvad andre tænker om det.

Jeg håber du kunne bruge mine råd.

Held og lykke med det hele.

Venlig hilsen

Nina