Farvet hår?

brevkassespørgsmål

Farvet hår?

brevkassespørgsmål af
.
14 år
Oprettet 7 år 6 måneder siden

Vil rigtigt gerne have farvet mit hår. Tænke det ville være nice, at få et strejf af platinum blå i mit hår. Jeg må gerne få farvet hår, men ved bare ikk´ om det ville se fedt ud, og om der ville komme mange fordomme. Har gerne ville have det i lang tid, men folk skal ikk´ tro jeg er gay, for det er jeg ikke. Men tror i det ville se fedt ud, og tror i der kommer fordomme om det? Jeg kunne bare forestille mig det kunne være fedt med lidt blåt hår...

Svar:

Hej med dig.

Jeg tror, at der er mange, der kender til oplevelsen af at vil gøre noget nyt med sit udseende, og det letteste at give sig i kast med er ofte ens hårfrisure. Det kan godt føles som en stor beslutning at skulle farve sit hår eller få striber i en helt anden hårfarve, netop fordi det kan ændre ens udseende rimelig meget. Derfor er det også naturligt at tænke, om andre måske begynder at tænke anderledes om en eller om der vil være fordomme, hvis man har en bestemt frisure. Jeg kender ikke til nogle fordomme om den frisure, du beskriver, men mange har tit en holdning til andre mennesker og nogle gange er det desværre negativt. Men da det kan være svært at styre andre folks tanker og meninger, er mit råd til dig at gøre det, som du har lyst til og som du har det bedst med. Hvis du tænker, at det vil være en fed frisure til dig og du har fået lov, så er det måske det, du skal prøve. Nogle gange er det godt at prøve noget nyt, da man tit kan føle sig som en helt ny og forbedret udgave af sig selv, og hvis du ikke bryder dig om det, kan du altid få det farvet igen.

Hvis du beslutter dig for, at du gerne vil farve dit hår, så kan en idé være at kigge lidt på nettet eller i blade for den frisure, som du gerne vil have, så du kan tage det med til frisøren. På den måde vil du være mere sikker på, at det kommer til at se ud, som du gerne vil have. Når du er ved frisøren, så er det godt, hvis du kan forklare det, du ønsker så detaljeret som muligt, så I ikke misforstår hinanden, og så du forhåbentligt kan få den frisure, som du ønsker.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og held og lykke med frisuren.

Mange hilsner

Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål