Følelser for min eks

brevkassespørgsmål

Følelser for min eks

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 7 år 9 måneder siden

Hej Cyberhus.

Min Eks kæreste er i LA. Lige nu. Jeg har aftalt med hende når hun kommer hjem skal vi mødes og gå en tur. Jeg har bare stadig nogle følelser for hende og synes hun er sød stadigvæk.. Ved bare ikke hvordan jeg skal forklare hende det. Vi slog op for ca. En måned siden. Hvad skal jeg gøre? jeg kunne godt bruge en masse råd. Tusind tak på forhånd.

Svar:

Kære dig

Tak fordi du har skrevet ind til vores brevkasse. Jeg kan forstå på dit brev at du er i tvivl om hvordan du skal fortælle din ex-kæreste at du stadig har følelser for hende. Du skriver ikke noget om hvorfor I gik fra hinanden, eller om I stadig er venner, men jeg vil forsøge at give dig råd efter bedste evne.

Du skriver at du har spurgt om hun vil mødes med dig når hun kommer hjem fra LA. Hvis hun siger ja, så vil jeg anbefale dig at starte med at høre om hendes tur. Giv hende plads til at fortælle og prøv måske at lytte aktivt. Man lytter aktivt ved at stille afklarende eller uddybende spørgsmål overvejs (f.eks. Hvordan var din oplevelse af menneskene i LA?, eller, Du siger at du havde en god tur - hvad var det bedste? Var der noget som var svært?, osv.). Så viser du hende at du værdsætter hende, og at du stadig interesserer dig for hvad hun tænker og føler. Når hun virker til at have talt ud, så kan du jo fortælle hvorfor du gerne ville mødes med hende. Her vil jeg egentlig anbefale dig at være helt ærlig. Sig at du stadig tænker meget på hende og jer, og at du stadig synes at hun er rigtig sød. Så må du jo se hvad hun svarer. Husk at det er vigtigt at du ikke bliver sur eller skuffet hvis hun ikke har de samme følelser for dig. Det kan være rigtig svært, men hvis du viser at du bliver ked af det, kan det betyde at I kommer til at skændes. Og det virker til at du gerne vil blive ved med at snakke med hende. Måske kan det endda være at hun ændrer mening efter noget tid.

Hvis hun siger nej til at mødes med dig - hvis I nu f.eks. gik fra hinanden på en dårlig måde, så kan du stadig prøve at være ærlig med hende og fortælle hvad du føler. Det kan dog være at hun måske siger nogle ting som ikke er rare at høre, så du må overveje om du har lyst til det. Husk at det ikke er så længe siden at I slog op, og at hun måske stadig er ked af det.

Jeg håber at du kan bruge mit svar - du er også altid velkommen i vores 1-1 chat eller til at skrive igen.

Venlig Hilsen

Signe