Er blevet forelsket.

brevkassespørgsmål

Er blevet forelsket.

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 13 år 1 uge siden

Hejsa, jeg er en dreng på 15 år, jeg har det godt med mig selv, har nogle gode venner. Det er 2 år siden at vores klasser blev blandet sammen. Hvor jeg tilfældigvis kom i klasse med den her skønne pige, jeg har aldrig rigtig haft kontakt med hende indtil for nylig, har snakket lidt med hende her det sidste stykke tid (omkring 1måned) ikke hvor vi var alene mere sådan noget skole relateret, og er allerede faldet for hende. Jeg ved ikke helt om jeg går for hurtigt frem, har hende som ven på facebook, men hun er sjældent på, har taget lidt mod til mig og vil tale lidt med hende, og forhåbenligt få hendes nummer. Men er ikke helt sikker på hvor jeg skal fortsætte efter dette, og hvordan jeg skal få det startet

Svar:

Normal

false

DA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Hejsa.

Tak for dit spørgsmål til brevkassen, - jeg skal svare så godt jeg kan.

Du skriver, at du ikke helt ved hvordan du skal fortsætte din kontakt med hende pigen. Jeg synes du har gjort nogle gode ting indtil nu. Du har snakket lidt med hende i skolen og I er blevet venner på facebook. Jeg synes ikke du skal frygte, at du går for hurtigt frem. Jeg tænker at det er meget naturligt at I er venner på facebook, når I går i klasse sammen.  Du skriver også, at du har taget mod til dig, og vil begynde at tale lidt mere med hende. Så jeg synes faktisk at du har gjort rigtig mange gode ting, for at komme I kontakt med hende.

Derfor kan det selvfølgelig godt være lidt svært at vide hvad man skal sige og gøre når man står over for en pige man er forelsket i.  Jeg synes du skal fortsætte med det du allerede gør. Og så kan du prøve at snakke lidt mere privat med hende, så det ikke kun er skole relateret. Du kan snakke med hende om hvilke interesser hun har, spørge hvad hun har lavet i weekenden osv. Faktisk de samme ting, som du også snakker med dine kammerater om.  På den måde, lærer I også hinanden bedre at kende.

Nu ved jeg ikke, om I holder klassefester eller andre arrangementer, men hvis I gør, vil det være en oplagt mulighed for at komme til at tale med hende uden for skoletiden. Og hvis du har mod på det, kan du også spørge hende om I skal lave noget efter skole. Det kunne være at gå ud og spise en pizza når I har fri, tage i biffen,  eller noget helt tredje. Hvis du synes det er svært, kunne det også være en mulighed at I var flere der lavede noget sammen efter skole.  Måske ville det være rarere/lettere for dig i starten, og når I så har lært hinanden bedre at kende, vil det måske være mere naturligt for dig at I lavede noget alene.

Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med det!

Venlig hilsen

Nina