En pige fra min klasse

brevkassespørgsmål

En pige fra min klasse

brevkassespørgsmål af
F
17 år
Oprettet 7 år 5 måneder siden

Det her er vel en urgammel problemstilling, men jeg har virkelig brug for hjælp her.
Jeg går i gymnasiet, og er startet i 1g her efter sommerferien. Til en fest syntes en pige og jeg at det kunne være sjovt at kysse lidt, altså det var aftalt og kun for sjov og for at prøve det. Sidenhen har vi haft det en hemmelighed for mange i klassen, og det har faktisk været sjovt. Vi er samtidig rigtig gode venner og snakker dagligt. Hun har fået lidt med en fyr uden for gymnasiet, og jeg er blevet lidt vild med hende efter vores for-sjov-kys. Normalt ville jeg forsøge at få hende, men der er den hage, at man ''ikke skider hvor man spiser'', altså man kærester ikke med nogen fra sin egen klasse. Det er ikke noget jeg har oplevet før, men det begreb findes åbenbart. Det kan selvfølgelig blive akavet hvis det går galt, og så er tanken om at have en ''kæreste'' der går i samme klasse som en selv, ikke specielt interessant synes jeg. Til gengæld synes jeg pigen er super interessant og jeg kan virkelig godt lide hende.
Men hvad skal jeg gøre? Skal jeg skide hul i begrebet, forsøge at få hende og så tage konsekvensen hvis det går galt bagefter, eller skal jeg få afløb for mine tanker andetsteds?

Svar:

Hej med dig

Du skriver, at du er blevet lidt vild med en pige fra din klasse, men at hun nu har fået noget med en anden fyr. Jeg tænker derfor først og fremmest, at det er vigtigt, du holder for øje at hun muligvis er involveret i ham den anden fyr og derfor ikke nødvendigvis har samme følelser for dig, som du har for hende. Modsat kan det også være hun går rundt og er blevet lidt vild med dig efter i har kysset tidligere. Det er selvfølgelig ikke til at vide. Ting har det med at blive lidt mere interessante, når det ikke er så let tilgængeligt, så jeg tænker det kan være noget af det du oplever nu. At du altså mærker, at du faktisk har følelser for pigen, nu hvor du ikke umiddelbart kan få hende.

Ift. det som du skriver om at gå i samme klasse, kan jeg godt forstå dine bekymringer. Både dine bekymringer ift. hvis det går "galt" eller hvis du ender med at have en kæreste fra din klasse. Modsat vil jeg også huske dig på, at man nogle gange må tage nogle chancer for at have muligheden for at få det man ønsker sig. Men fordi i går i klasse sammen tænker jeg også, det er ekstra vigtigt at du prøver, at mærke efter om du virkelig er vild med hende. Hvis du bare ikke kan få pigen ud af dit hoved ser jeg ikke noget forkert i, at du fortæller hende om dine følelser. På den måde går du ikke og gemmer på noget og hun er klar over hvordan du har det. Det er ikke sikkert hun er klar til det pga. den anden fyr, men hun vil helt sikkert blive smigret over at høre, at du er vild med hende. Derudover tænker jeg også, at dét at i er venner gør at det ikke nødvendigvis bliver akavet bagefter. Hvis det skulle gå hen og blive det, må du stole på at det går over igen og at det måske ikke var meningen I skulle finde sammen nu. Det kan være hårdt og svært at komme igennem, hvis du er vild med hende, men du vil komme over det som tiden går.

Hvis hun også viser sig at være vild med dig og i skulle gå hen og blive kærester, så ved jeg, at der er andre som har fået det til at fungere førhen og at I vil finde ud af indbyrdes at man godt kan gå i klasse sammen og være kærester. I vil nok skulle vende jer til det, men jeg tænker at du kan vende dig til at du  skolen er social med dine venner og måske har din "kærestetid" med pigen mere uden for skolen? Det ville jo også være ærgerligt, hvis det eneste der afholdte jer fra at finde sammen, var dét at i gik i klasse sammen?

Jeg håber du kunne bruge svaret, ellers er du altid velkommen til at skrive igen!

Vh Maria

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål