Eksponentiel stigning i kompleksitet

brevkassespørgsmål

Eksponentiel stigning i kompleksitet

brevkassespørgsmål af
Mads
17 år
Oprettet 6 år 9 måneder siden

Hvordan skal man håndtere, at den samlede kompleksitet i de problemer man står overfor stiger eksponentielt?

Svar:

Hej med dig :-)

Når jeg læser dit spørgsmål tænker jeg, at det afhænger rigtig meget af hvilke problemer du taler om. Har man problemer med sine venner eller familie, kan man tale med dem, inden det problem man har bliver for stort og indviklet, og på den måde afhjælpe kompleksiteten. Har man problemer med at følge med i skolen, kan man vælge at tale med sine lærere, man kan måske få privatundervisning eller man kan læse ekstra lektier om emnet. Større problemer, kan betyde, at man må søge hjælp af professionelle, der kan hjælpe én med at se problemerne dybere både indefra og udefra og hjælpe én med at nedbryde nogle psykiske barriere man har fået skabt, og som går udover ens trivsel.

Alt i alt, tror jeg, at det i mange tilfælde handler om at gå direkte til problemet og det der er delen eller delene i problemet og på den måde arbejde med det problem man står over for, så det over tid, ikke vokser sig større og større.

Hvis du har brug for yderligere svar, evt. på et konkret problem, er du meget velkommen til at skrive igen eller besøge vores chat.

Mange hilsner

Christina.

Christinas billede
Christina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål