Drengen som spurgte om forelskelse før :D

brevkassespørgsmål

Drengen som spurgte om forelskelse før :D

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Jeg er lidt bange for indavl også da vi på en måde er i familie, men ved ikke om det kaldes grandkusine. Fordi det er min kusines kusine (ikke min kusine). Hvad kaldes det så? Eller er man overhovedet i familie? Ved ikke hvad det kaldes, men plejer at sige grandkusine. Hun bor i Sønderjylland, så der er laaaaangt vej derovre. Håber at jeg igen må komme derovre. Et billet derovre er mere end det værd. Tusind tak for at i svaret min forrige spørgsmål. :-)

Svar:

Hej med dig

Dejligt du kunne bruge svaret fra dit forrige spørgsmål.

Jeg kan godt forstå du kommer til at tænke på om det nu er indavl, når det er din kusines kusine. Men jeg kan trøste dig med, at det slet ikke er indavl, når det er din kusines kusine. Det hedder faktisk ikke noget, når det er din kusines kusine. Hun er nemlig slet ikke relateret til dig, fordi hun er i en anden familie - altså i din kusines familie og ikke din.

Hvis hun skal være din grandkusine, så skal hun være din mors elles fars kusine eller fætters datter. Hvis ikke hun er det, så er I ikke i familie og ikke din grandkusine. Så er det i hvertfald slet ikke indavl. Jeg håber det gav mening.

Jeg kan godt forstå du håber, at du komme derover igen, når du er så glad for hende :-)

De bedste hilsner Sine