Det rigtige ?!

brevkassespørgsmål

Det rigtige ?!

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 10 år 6 dage siden

Hey CB. Jeg vide ikke hvad jeg skal gøre, fordi der er en pige i klassen som der fornylig har sagt at hun onanere, og jeg gør det også, og er lidt forelskede i hende, og det virker som om hun  godt kan lide mig, men vil gerne spørger om vi skal have sex.. Men er bekymret for hvad der kan ske hvis jeg spørg hende om det. Hvad nu hvis hun siger ja.. Og hvad nu hvis hun siger nej.. Og jeg ved godt at reglen, er at man må først have sex med en når de begge er 15 år.. Men der kan da ikke ske noget, hvis vi begge gerne vil ?. Hjælp ! :(

Svar:

Hej med dig!

Du har helt ret i, at der er en regel om, at man skal være 15 år for at have sex. Men nej, hvis I begge gerne vil, så sker der ikke noget ved det. Men jeg synes alligevel, at det er rigtig godt, at du lige overvejer det, inden du spørger hende - så derfor er det fint, du lige skriver herind for at snakke om dine tanker omkring det.

Grunden til, at der er den her regel med, at man skal være 15 år, er også fordi, det er omkring den alder, man mener, at man som ung er moden og klar til at tage beslutninger omkring sex. De fleste venter faktisk til de er omkring 15-16 år med at have sex, fordi det først er der, de føler sig parate til sex. Måske også fordi mange gerne vil finde en kæreste først, inden de har sex. Så i stedet for at spørge pigen fra din klasse, om I skal have sex, kunne du måske starte med at fortælle hende, at du godt kan lide hende, og spørge hende om hun også kan lide dig. Hvis hun kan det, kan du måske spørge hende, om I skal være kærester. Så kan I tilbringe tid sammen og lære hinanden at kende, inden I har sex. Når man har sex, er det rigtig vigtigt, at det er noget begge har lyst til, og at man føler sig tryg ved den anden. Og det vil I måske begge gøre, hvis I er kærester og har lært hinanden lidt bedre at kende inden. Derfor vil jeg altså råde dig til at gå stille og roligt frem og lige så stille lære hende bedre og bedre at kende og derved fornemme, om I har de samme lyster.

Når/hvis du spørger hende, om I skal have sex, så du skal være forberedt på, at selvom du har lyst til sex, er det ikke sikkert, at hun har. Selvom hun onanerer, er det ikke sikkert, det betyder, at hun også er klar til at have sex - der er meget stor forskel på at onanere, når man er alene og have sex med et andet menneske. Så derfor skal du være forberedt på, at hun kan sige nej, hvis du spørger hende. Det behøver ikke betyde, at hun ikke kan lide dig, men måske bare at hun endnu ikke er klar til at have sex. Hvis det er tilfældet, er det meget vigtigt, at du respekterer det, så hun ikke føler sig presset til at have sex med dig.
Hvis hun siger ja, er det vigtigt, at I bliver enige om, hvor og hvornår det skal ske, så det kommer til at foregå på en måde, som i begge to har det godt med.
Men jeg synes, det er en god ide, at bruge lidt tid på at lære hinanden bedre at kende, inden I har sex, sådan at I er sikre på, at det er noget, I har lyst til at gøre sammen.

Jeg håber, du kan bruge mit svar.

Venlig hilsen Janni

Janni har svaret på dette spørgsmål