Brødre :(

brevkassespørgsmål

Brødre :(

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej, jeg har en lillebror på ca.2½ som er mega sød nogen gange og mega irreterene andrer gange og når jeg siger det til mine forældrer (de er skilte) så siger di bare "Jamen han er jo kun 2 han forstår det jo ikke" og det er mega irreterene. han savler og bider i mine ting. og engang ringede han til nummeret 8200 på min mobil. engang kastede han den bare ind i brændeovnen så bagsiden og batteriet faldt ud og jeg begyndte at råbe og skrige af ham. og her for ikke særlig lang tid siden stillede han mine støvler op i møblerne :( han er bare mega irreterene så pleaaas hjælp mig Hilsen den fortvivlede....

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå, hvis du synes, at din lillebror både er irriterende og sød. Små børn er ofte søde og dejlige, men samtidig har de jo ikke rigtig lært endnu, hvad man må og hvad man ikke må!

Dine forældre har jo nok ret, når de siger, at han er for lille til at forstå at han ikke må tage dine ting. Det er først noget han lærer, når han bliver lidt ældre. Det kan måske hjælpe dig at tænke, at han ikke tager din ting for at genere dig, det er bare fordi, at han er nysgerrig og ikke forstår, at man ikke må lege med en mobiltelefon. Det jeg vil forslå dig at gøre, er at sørge for, at han ikke kan nå dine ting. Læg din mobiltelefon på et højt bord, en reol eller et andet sted, hvor han ikke kan nå den, og ikke på eksempelvis et sofabord, hvor han lettere kan få fat i den. På samme måde kan du sørge for, at lukke døren til dit værelse når du ikke er derinde. Du skal simpelthen sørge for, at der ikke opstår situationer, hvor han let kan få fat på dine ting og måske komme til at ødelægge dem.

Det er ikke altid let at være storsøster, det forstår jeg godt. Men jeg synes, at din lillebror er heldig at have en sej storsøster, som er så meget ældre, og som kan være med til at vise ham, hvad han må og hvad han ikke må. Men prøv først at gemme dine ting væk, så han ikke tager dem, så tror jeg problemet vil løse sig.

De bedste hilsner

Heidi