blod

brevkassespørgsmål

blod

brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
Oprettet 9 år 3 måneder siden

Hej jeg er en drang på 10 år og jeg har bolled min kerste og hun starte bløde i hinds tisekone og jeg blev bange
og hun gider ikk snake med mig hvad skal jeg gøre

Svar:

Hej Anonym

Jeg kan godt forstå at du blev bange, for det er selvfølgelig en voldsom oplevelse når ens kæreste pludselig begynder at bløde.
At hun begyndte at bløde behøver ikke betyde at din kæreste har taget skade. Det er ikke unormalt at pigen kan bløde lidt, særligt hvis det er første gang.

Jeg tænker at det nok også har været ret voldsomt for din kæreste og måske er det også derfor at hun lige nu ikke har lyst til at snakke med dig.

Du skriver at du er 10 år og jeg går ud fra at din kæreste har ca. samme alder. Når man har jeres alder er det meget naturligt at man bliver nysgerrig på sin egen og andres krop. Men selv om man er nysgerrig og måske også føle at man har lyst til at være sammen med eller bolle med sin kæreste så tror jeg ikke man er helt klar til faktisk at gøre det når man er 10. Mange unge i Danmark er fktisk fyldt 15-16 år før de prøver at bolle første gang.

For som du nu har oplevet så kan det godt være en lidt voldsom oplevelse og det kan være svært at vide hvad man skal gøre hvis noget ikke lige går som man har regnet med. Derfor tænker jeg også at du måske skal vente et godt stykke tid før du skal prøve at være sammen med en pige på den måde igen. Vente indtil både du og din kæreste er blevet ældre og mere klar.

I forhold til hvad du skal gøre med din kæreste synes jeg ikke du kan gøre meget andet end at sige til hende at du gerne vil blive ved med at snakke med hende og at du stadig holder af hende. Så ved hun i hert fald hvordan du har det.

Men ud over det synes jeg måske også du skal overveje at snakke med dine forældre om det der er sket. For det kan godt være lidt svært at gå alene med de her tanker og med sådan en oplevelse. Dine forældre kan måske hjælpe dig til at komme til at snakke med din kæreste igen.

De bedste hilsner
Niels-Christian