Beskeder

brevkassespørgsmål

Beskeder

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 10 år 3 dage siden

Min mor tjekker mine besked og har lagt mærke til at hun kun tjekker de beskeder med samtaler med piger og ved ikke havd jeg skal sige til hende, hun bliver sikkert mut over jeg syntes det så har i nogle gode råd ?

Svar:

Hej du.

Jeg kan godt forstå, du synes det er træls, at din mor læser dine beskeder. Det er faktisk meget forkert, at hun gør det, da dine beskeder er private. Derfor er det rigtig godt, du skriver herind for at få nogle gode råd til, at få hende til at lade være med det.

Det kan godt være, din mor tjekker dine beskeder, fordi hun er nervøs for, hvad du skriver med piger om, da hun sikkert bare bekymrer sig for dig. Men det betyder ikke, at det er i orden. Så selvom du er bekymret for, at hun bliver mut over, at du siger det til hende, så tænker jeg dog, at det er det bedste, du kan gøre. Ellers kan det godt være, at hun bliver ved med at læse dine beskeder. Du kunne jo prøve at sige til hende, at du har lagt mærke til, at hun tjekker dine beskeder. Derefter kunne du spørge, hvorfor hun gør det. Hvis det er fordi, hun ikke stoler på dig, tænker jeg, at du kan sige til hende, at du har brug for, at hun stoler på dig, og det gør dig ked af det, at hun ikke stoler på dig. Du kan jo sige, at hun gerne må spørge dig, om du kan lide en pige, eller hvad hvem du skriver med, og hvad i skriver om. Det kan også være, din mor ikke ved, hvordan hun skal snakke med dig omkring, at du skriver med piger, og derfor læser hun i stedet dine beskeder. Din mor ved sikkert godt, at det ikke er okay, at hun læser dine beskeder. Men hvis det er dig, der siger til hende, at du gerne vil snakke med hende, om de piger, du skriver med, så tror jeg også, hun stopper med at læse dine beskeder. Det betyder dog ikke, at du behøver fortælle hende alt. En mor behøver ikke vide alt, og det er også okay at sige til hende, at du ikke har lyst til at fortælle hende alt, hvis du for eksempel synes, det er lidt pinligt at snakke med din mor omkring. Det er heller ikke sikkert, hun har lyst til at vide alt.

Så mit bedste råd er, at prøve at snakke med din mor om det. Du kan eventuelt vise det, du har skrevet herind, hvis du synes, det er svært at forklare hende.

Jeg håber, du får løst det med din mor, så hun lader være med at læse dine beskeder.

Mange hilsener fra Betina