Barbering?

brevkassespørgsmål

Barbering?

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej. jeg har længe haft mange hår på benene og de begynder også at stikke. skal jeg begynde at barbere mig? er det for tideligt? og er det ikke lidt pinligt at købe det der ?

Svar:

Hej med dig

Det er rigtig svært at finde ud af, hvornår man skal begynde at barbere sig, fordi lange hår på benene kan være meget irriterende. Jeg kan ikke svare dig på om du skal begynde at barbere dine ben, fordi det er helt op til dig. Generelt vil jeg mene, at det er lidt for tidligt, når du kun er 11. Jeg begyndte selv da jeg var 15, men jeg kender også mange, som gjorde det tidligere.

En ting du skal vide er, at når du først begynder at barbere dine ben, er det noget, du skal blive ved med. Grunden til det er, at når man først begynder at barbere benene og hårene vokser ud igen, stikker de mere, hårene bliver tykkere og også mørke, så de nemt kan ses. Hvis du vil undgå, at hårene bliver mere stikkende og mørkere, så er det klart bedst at lade være. Du skal i hvert fald være klar over, at hvis du først begynder at barbere benene, så skal det gøres flere gange om ugen.

Det er overhovedet ikke pinligt at købe skraber og barberskum. Sælgerne er fuldstændig ligeglad med, hvad du køber. For dem kunne det ligeså godt være shampoo, du køber. Det betyder intet for dem, fordi de sælger meget af sådan noget på en dag.

Hvis du vælger at barbere dig, skal du vide, at hvis du skal have en god skraber, koster det en del penge. Og det er også vigtigt, at du bruger en god barberskum og en god, lidt fed creme på dine ben, hver gang du har barberet dem, fordi huden nemt bliver tør.

Det er en god ide at snakke med din mor om det. Det er vigtigt, du får svar på alle dine spørgsmål, før du går igang med at barbere dig.

Venlig hilsen Jane