Øv-Bøv

brevkassespørgsmål

Øv-Bøv

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 15 år 1 måned siden

Davs. Jeg har et STORT problem! Jeg har den har virkelig fantastisk veninder, det er bare jeg har ikke andre ”venner” på den måde, og hver gang jeg ser på min veninde bliver jeg så jaloux, jeg får lyst til at tude hver gang og jeg er også tæt på.

Jeg har også det problem at jeg kun kan lide ¾ personer hvor de er i forskellige grubber, der er to der er i den samme grubbe og de skændtes HELE tiden så der er svært at snakke med dem, så er der min veninde som jeg jo bare er så glad for.

Og så er der den her dreng jeg er gode venner med men han er vidst kun venner med mig for at få fat i min virkelige gode veninde. Nu må du ikke sige at jeg skal gå ind i de andre klasser for der køre det heller ikke. De er ikke helt oppe i ”teenager årene” Altså de er mere lege/heste/bamser ovs. Hvilket er helt ok men det er bare ikke mig… Ved Virkelig ikke hvad jeg skal gøre.. har i et forslag?

Svar:

Hej

Du skriver, at du har en rigtig god veninde, og det er jo en dejlig ting. Du skriver, at du bliver jaloux når du ser hende. Det kan godt være en rigtig ubehagelig følelse, fordi der ofte handler om at man er bange for at miste en person.

Mennesker er forskellige og fantastiske på hver deres måde. Du skal prøve at mærke efter hvorfor du bliver jaloux på hende. Det vil være en god ide at snakke med din veninde om det og så kan det være at I sammen kan finde ud af hvorfor du bliver jaloux.

Det er også en god ide at snakke med dine forældre eller en anden voksen du stoler på. Når man snakker om sine følelser, bliver de ofte lettere at håndtere, og måske du kan blive lidt mindre jaloux på din veninde.

Du skriver også om at du gerne vil have flere venner. Det er helt normalt kun at have få meget nære og gode venner, og så flere venner man ikke er så tætte med. Du skriver det er svært med venner, fordi de tilhører forskellige grupper. Du kan godt have venner i de forskellige grupper, også uden selv at være en del af gruppen.

Du kan prøve at spørge, om dem du kan lide har lyst til at lave noget efter skole. På den måde kommer du til at være alene med dem, og så betyder det ikke noget du ikke er så glad for resten af gruppen.

Hvis du gerne vil have flere venner, kan du også lede andre steder end i din skole. Du har måske nogle fritidsinteresser, hvor du kan møde nogle søde mennesker.

Venlig hilsen Denise