Tør ikke spørger

brevkassespørgsmål

Tør ikke spørger

brevkassespørgsmål af
Dreng med for meget hår
13 år
Oprettet 3 år 1 måned siden

Hej. Jeg tør ikke rigtig spørge min far om hvordan jeg barbere mig. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg er bange for, jeg tror bare det kommer til at blive akavet. Eller hvad nu hvis han siger det i en eller anden tale til en fødselsdag eller noget i den stil. Kh en dreng med lidt for meget hår

Svar:

Hej dreng med for meget hår,

Jeg kan godt følge dig i, at det vil være vildt pinligt, hvis du spørger din far om hvordan du barberer dig, og det så bliver akavet eller han senere bruger det i en tale eller sådan noget. Men samtidig tænker jeg, som du nok også har tænkt, at det vil være oplagt at spørge din far. Dels fordi han formentlig ved noget om det, men også fordi det kan være en hyggelig ting for jer at bonde over. Ikke desto mindre er der selvfølgelig risikoen for, at det bliver akavet. Eller brugt senere.

Derfor tænker jeg, at det du måske kan starte med at gøre, er at tale med dine venner om det. Dels om hvordan de barberer sig (hvis de gør), men også om, hvorvidt de har snakket med deres fædre om det, og hvordan det i givet fald gik. For særligt det sidste kan måske hjælpe dig med at afgøre, om du vil spørge din far eller ej.

Hvis du ender med at holde fast i, at du ikke har lyst til at spørge din far, så tænker jeg, at du måske kan være heldig at hente råd hos nogen af dine venner. Hvis ingen af dem er begyndt at barbere sig endnu er der hjælp at hente på YouTube. Bl.a. har jeg fundet den her video, som er produceret af Dad, how do I? og derfor er på engelsk. Dad, how do I? er en amerikansk YouTube-kanal, der rummer et væld af svar på de spørgsmål, man ofte stiller sin far. Den er oprindeligt oprettet til alle dem, der ikke har en far, men har efterhånden fået en bred fanskare. Det er nogle rigtig gode råd han giver, så han er klart et kig værd. Hvis du hellere vil have en dansk video kan du søge på "Hvordan barberer man sig?". Så får du flere forskellige danske hits.

God fornøjelse!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål