Tør hud på pikhoved

brevkassespørgsmål

Tør hud på pikhoved

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 3 år 8 måneder siden

mit pikhoved er mega tørt, det skelner og når man rør ved det flyver der tør hud af, nogle gange ligger der også bare tør hud

jeg går i bad hver dag og vasker altid bag mit pikhoved uden sæbe.
jeg har aldrig har sex, og vil helst udgå at gå til læge

er det normalt at ens pikhoved er tørt eller hvad kan der være galt

Svar:

Hej med dig, tak for dit spørgsmål til brevkassen.

Det lyder som et generende problem, du oplever. Det er rigtig godt, at du vasker din penis uden sæbe, da sæbe netop kan virke udtørrende. Hvis man absolut vil bruge sæbe, skal det være en intimsæbe, men det er helt fint blot at vaske sin penis med vand.

Jeg er ikke læge og kan derfor ikke sige præcis, hvorfor du oplever at dit penishoved er tørt og `skæller´. Dog kan tørheden f.eks. skyldes svamp. Svamp kan opstå af flere forskellige grunde, også selvom man ikke har haft sex før.
Jeg kan godt forstå, at det måske kan virke grænseoverskridende at gå til læge. Heldigvis er læger vant til at patienter henvender sig med alle mulige slags problemer, også problemer som omhandler kønsorganer. Jeg vil derfor opfordre dig til alligevel at tage til lægen, så du er sikker på at få afhjulpet problemet . Der er mange læger, som har en mailservice, man kan skrive til, eller en telefontider - måske har din læge også det? Så kan du evt. prøve at ringe eller skrive til din læge og forklare de gener, du oplever. Det kan være, at lægen vil bede dig om at bestille en tid, men det kan også sagtens være, at lægen ud fra din beskrivelse ved, hvad tørheden skyldes og kan skrive en recept på noget medicin.

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar, og at problemet snart er afhjulpet.

Mvh Christine

Krestines billede
Christine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål